airbaglampjes

Discussie en vraagbaak over Lybra
Raymond

airbaglampjes

Unread post by Raymond »

Sinds vanavond blijven de airbaglampjes branden
Is er een mogelijkheid om dit te resetten ?
Ik heb wel gewroet ik mijn zekeringenkast,maar kan niets raars zien
Ik heb de accupolen al 5 minuten los gehad
zit er misschien een sensor oid in de zekeringenkast die ik beschadigd kan hebben ?
de zekering van de airbag is niet defect

ik hoop op reacties
Marc

Re: airbaglampjes

Unread post by Marc »

Heb je hem niet uitgeschakeld aan de rechterzijkant van je dashboard.?
Gr. Marc
marc wösting

Unread post by marc wösting »

Hallo,

Mogelijk ligt het probleem aan de stekker onder de bestuurders stoel. Ik heb hetzelfde probleem gehad. De stekker zit erg los en kan bij het verstellen van de stoel een los kontakt krijgen waardoor de Airbag lamp aangaat en niet meer uitgaat. Dit kun je bij de dealer laten resetten. Helaas kun je dit niet zelf doen.
De zekering eruit halen helpt in dit geval ook niet.

groetjes en succes.
Marc
raymond

Unread post by raymond »

Dus als ik het goed begrijp kan de storing ook al weg zijn ,maar de lampjes blijven dan branden totdat er gereset is ?
Zitten er ook nog contacten of sensors in de buurt van de zekeringen kast onder het dashboard die kunnen beschadigen ?

met vriendelijke groet
marc wösting

Unread post by marc wösting »

Precies zo is het. Ik zou er toch naar laten kijken anders krijg je hetzelfde misschien weer als de stoel een beetje ruw van plaats versteld wordt. Uitlezen kost maar een paar Euro en als je een goede dealer hebt doen ze het soms zelfs zonder dat je er voor moet betalen.
Het is een veel voorkomend probleem. Je kunt er in het duitse forum ook een en ander over terug vinden.
Van andere contacten of sensoren ben ik niet op de hoogte.

Succes,
Marc
Joop

Unread post by Joop »

Beste Raymond,

Deze storing zal terug blijven komen als dit niet goed door dealer wordt opgelost! Resetten alleen helpt
nl niet. Ook met een ty-rap vast zetten zal niet veel soelaas bieden, je stoel een paar keer verzetten of
een passagier die achter je zit en met zijn schoenen(en ) de stekker raakt.
Beste oplossing is om de stekker verbinding door te solderen , kost wat extra tijd en dus geld.

Gr,
Joop
Raymond

Unread post by Raymond »

Probleem is opgelost
Het was de sensor die bij de gordel in de zijkant van de auto zit(passagierskant)
losgehaald,schoongemaakt en teruggezet
Daarna gereset en tot op heden alles nog oke

raymond
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”