Paar vragen over de Lybra

Discussie en vraagbaak over Lybra
Kieft

Re: Paar vragen over de Lybra

Unread post by Kieft »

Heb nog even getest, CV werkt weer uitstekend (zon schijnt). En zelfs de tweede sleutel, die volgens de dealer waterschade had en het nooit meer zou doen, doet het ineens weer :S. Die lybra is ook een echte italiaan hoor. Elke dag weer anders, maar wat een genot.
J de Jager

Unread post by J de Jager »

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Heb nu beide sleutels doorgesoldeerd om zeker te weten dat ze contact maken. Ze doen alleen nog steeds niks. Zal van de week maar eens naar de dealer. Het lampje op de sleutel gaat ook niet branden als je een knopje indrukt. Ik kan bij lagere snelheden niet echt merken dat de turbo meehelpt. Je hoort hem wel inkomen maar trekkracht wordt niet ineens veel meer. Wanneer ik echter op de snelweg rij heb ik wel het gevoel dat alles goed is. Zal vragen of ze anders de boel een keer kunnen uitlezen. Heb nu ook met koude start dat mijn gloeilampje een halve minuut blijft knipperen. Staat in het boekje dat je dan een dealer moet bezoeken. Enig idee wat dit kan zijn? Maar goed, wanneer je dan weer even gaat rijden dan ben je die kleinigheidjes inderdaad snel vergeten. Ook een rondje om de auto lopen en kijken naar het design maakt weer veel goed.
Herman Lap

Unread post by Herman Lap »

Ook bij mijn Lybra 1.9. jtd bleef het voorgloeiverklikkerlampje na het starten nog een halve minuut knipperen. Bij de garage bleek dat twee defecte gloeibougies vervangen moesten worden. Mij werd geadviseerd de twee andere gloeibougies tegelijkertijd te vervangen,
Peter

Unread post by Peter »

Jah,

4x nieuwe gloeibougies. Daarvoor moet de motor koud zijn om ze te vervangen, kunnen ZEER vast zitten..
J de Jager

Het starten met koude start gaat nu nog prima, zal dan wel minder worden als de temperaturen gaan zakken. Wil deze week toch even naar de dealer voor wat kleine dingetjes, ga dan hier ook wel even naar laten kijken.
DK

Re: Paar vragen over de Lybra/reactie

Unread post by DK »

Heb zelf een 24 jtd ben er zeer tevreden over. De geschetste situatie enigszins futloze zuto doet mij denken aan de LM. Mijn dealer die links boven aan staat vermeld (Ik heb al vele auto's hier gekocht en vindt dit een perfecte garage.) had even een ander Lm erin gezet en toen hebben we getest, je voelt dat verschil. Met name in bergen blijkt het goed merkbaar te zijn.
Komt bij alle diesels voor en dus ook bij Lancia.
Sleutel/ is de sleutel wel goed geprogrammeerd? maar ja hij start wel, dus dat kan het niet zijn, wel raar, ook hier zou een goede meedenkende niet al te dure dealer een optie zijn. Ik heb een extra sleutel via dealer laten maken en in eindhoven kon men beide sleutels digitaal uitlezen en gelijk zetten
Maar ja als het lampje ook niet brand? toch niet kapot?

succes
Oh ja er staat veel geschreven over cd aansluitingen zie ook oudere berichten ik dacht grundig of siemens maar lees je van zelf wel.
J de Jager

Hallo DK

Ik het het idee dat vooral bij lagere snelheden de auto wat te traag is. Als ik op de snelweg even moet versnellen dan gaat dat best wel goed eigenlijk. Ga morgen even bij de dealer langs. Heb toch het idee dat het niet helemaal goed is, of ben gewoon verwend met mijn vorige diesel.
De sleutel is wel goed geprogrammeerd lijkt me, omdat de auto gewoon start. Heb de sleutel uitelkaar gehaald en daarin zit een chip en een printje voor de aansturing van de deuren. De chip staat los van dat printje. Denk dat het printje niet meer goed is omda het lampje op de sleutel ook niet gaat branden. Wat kostte jou die extra sleutel eigenlijk?
Aad

Unread post by Aad »

Zou ik ook in aanmerking kunnen komen voor een copietje van de werkplaats CD,bij voorbaat dank
Leo

Unread post by Leo »

Enig idee wat het kost om een dirtributie riem van een lancia lybra 2.4 jtd te vervangen.
Marc

Unread post by Marc »

Kan ik van jou een kopie krijgen van de werkplaats-cd???

Gr. Marc.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”