problemen met navigate

Discussie en vraagbaak over Lybra
Ewout

problemen met navigate

Unread post by Ewout »

Beste Lybra liefhebbers,

Sinds anderhalf jaar rijd ik met veel plezier een Lybra 1.9jtd lx uit 2002. Sinds een paar weken heb ik een probleem met mijn navigatie systeem. Deze valt steeds uit: het scherm wordt zwart en na tijdje komt melding "initializing navigation system", waarna het enige tijd duurt voordat hij weer terug is (of soms helemaal niet).
Wie weet waar de oorzaak kan liggen? Is de CD-rom beschadigd (wat ik hoop!) of zou het aan het systeem zelf liggen?

De gegevens over mijn systeem zijn als volgt:
ICS software IDIS Lancia V.5.35
navigatie Ver.LANA643D
Database BNL/18603372

Ik kijk uit naar jullie reactie.
Groeten,
Ewout
lybraLX

Re: problemen met navigate

Unread post by lybraLX »

Ik heb er met het warme weer nu ook af en toe last van. Volgens mij ligt het dus aan de temperatuur/luchtvochtigheid waardoor het moeilijker wordt de CDs uit te lezen. Met andere CDs minder of geen problemen.
Ewout

Unread post by Ewout »

Bedankt LybraLX, waarschijnlijk ligt het dan aan de CD. Ik heb nog een oudje erin zitten. Ik ga het eens proberen met een nieuwere CD.
Als anderen ook dergelijke ervaringen met het navigatie systeem hebben hoor ik het graag.
Ewout

Unread post by Ewout »

Jammergenoeg blijft het navigatiesysteem uitvallen, ook bij minder warm weer. Ook aan de CD lijkt het niet te liggen. Bij de dealer hebben ze het inmiddels bekeken en aangegeven dat het waarschijnlijk de leeskop van het systeem is.

Hoogstwaarschijnlijk moet de hele cd-lezer vervangen worden, wat nieuw vrij kostbaar zal zijn. Ik meen dat dit een Becker moet zijn? De code die ik zie is ICS navigatie Ver.LANA643D. Kan iemand mij vertellen naar welk type Becker ik op zoek moet?
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”