Hallo,
Lancia lybra 1.8 SW uit 2000
Wie weet of heeft zelf ervaring met het blijven "hangen" van de startblokkering ?
Deze blijft bij mij af en toe aan staan (gele lampje met sleutel blijft dan ook branden).
Hierdoor kan ik de auto dan niet starten, na herhaaldelijk de portieren op slot te doen lukt het uiteindelijk wel.
Ik heb ook de verschillende sleutels al geprobeerd maar dat haalt ook niets uit.
Het rare is dat hij het niet altijd doet, dus soms start hij wel in 1 keer en soms dus niet.
Heeft een van jullie hier ervaring mee en weet misschien de oplossing !?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Peter
Startblokkering blijft af en toe aan.
Re: Startblokkering blijft af en toe aan.
Peter, ik heb hetzelfde probleem (Lybra SW 1.8 bj. 2000). Momenteel gaat het goed, als het weer zover is probeer ik het met de andere sleutel. Dit helpt wel eens.
Ik weet ook nog geen oplossing. Wellicht dat de auto moet worden uitgelezen aan de computer. Ik wacht ook even reactie hierop af.
Ik weet ook nog geen oplossing. Wellicht dat de auto moet worden uitgelezen aan de computer. Ik wacht ook even reactie hierop af.
Re: Startblokkering blijft af en toe aan.
Heb het ook gehad. Nieuwe sleutel besteld (100 euri) en bleef nog steeds een probleem. Vervolgens ontvanger (ring op contact slot) vervangen en alles werkt weer.
Soms wil opnieuw de code inlezen door de dealer in een oude sleutel ook wel helpen. Bij mij niet want de sleutel was gewoon echt stuk.
Begin eerst met inlezen van code in je sleutel. Is het goedkoopst. Vervolgens het vervangen van de ontvanger ring (als het inlezen niet heeft geholpen) en daarna bestellen van nieuwe sleutel als alles niet heeft geholpen.....
Mocht it nog niet helpen, dan kan het code kastje stuk zijn, maar dat gebeurd niet vaak.
Succes
Soms wil opnieuw de code inlezen door de dealer in een oude sleutel ook wel helpen. Bij mij niet want de sleutel was gewoon echt stuk.
Begin eerst met inlezen van code in je sleutel. Is het goedkoopst. Vervolgens het vervangen van de ontvanger ring (als het inlezen niet heeft geholpen) en daarna bestellen van nieuwe sleutel als alles niet heeft geholpen.....
Mocht it nog niet helpen, dan kan het code kastje stuk zijn, maar dat gebeurd niet vaak.
Succes