ouderdom motor..

Discussie en vraagbaak over Lybra
alwin

ouderdom motor..

Unread post by alwin »

Sinds een tijdje rij ik met veel plezier in mijn lybra. Na de aankoop kwam ik erachter dat er een andere motor in de auto zit. Het oogt niet nieuw. Nu zou ik graag willen weten hoe oud de motor (gereviseerd??)en/of de distributiesnaar is verwisseld. Op de chassis staat dat deze verwisseld is bij 88000 km maar dat kan evengoed de vorige motor zijn. km stand nu is 119.000 km. Auto was een lease auto, heb ik begrepen.

Iemand misschien een idee? Alvast bedankt..

Alwin
Atse

Re: ouderdom motor..

Unread post by Atse »

Als het een lease auto is, kun je (alsnog) de onderhoudsgegevens opvragen.
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Bij twijfel: distributieriem vervangen!
Dan begint de onderhoudshistoriek bij jou.
jan

Unread post by jan »

Ik volg een beetje het aanbod van Lybra's op Marktplaats en dergelijke, en het valt mij op hoe vaak ik Lybra's aangeboden zie waarvan de motor ooit is vervangen. Is er een specifiek probleem met Lybra motoren?
alwin

Unread post by alwin »

Mensen,

Bedankt voorjullie reactie. inmiddels heb ik besloten het advies van Bart te volgen. Gewoon de riem en andere zaken te laten vervangen. Zo heb ik in elk geval zekerheid.

Weet trouwens iemand hoe je achter de ouderdom van de motor kan komen. In de onderhoudshistorie van mijn auto staat dat de motor bij 88.000 km is vervangen (inmiddels staat ie op 120.000 km). Maar hiermee weet ik niet hoeveel die in werkelijkheid heeft gelopen en hoe oud die motor nou werkelijk is.

Thanks alvast.. Alwin
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Alwin

Van een transplantatie weet je in principe nooit iets.
Nu, je meldt dat het een ex-lease is, dan kan je wel de historiek achterhalen door een eenvoudig telefoontje te plegen met de desbetreffende leasemaatschappij.
In de regel wordt er bij leasewagens ENKEL nieuwe onderdelen in de wagen geplaatst. Dus IN PRINCIPE moet de motor een nieuwe motor zijn. Helaas is de enige zekerheid in ons leven, dat we ooit sterven moeten. Nu, ook dit zal ongetwijfeld in het dossier van de leasemij zitten. Probeer ook de reden van vervanging te achterhalen. Het kan een indicatie geven van de 'kwaliteiten' van de vorige piloot.

groetjes

Bart
Leo

Unread post by Leo »

Motor loopt perfect. 150000 km geen problemen
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”