Ja hoor..het is weer boven de 18 graden en na een tijdje rijden gaat er bij stapvoets rijden een hels krakend geluid onder mijn auto vandaag..alsof iets heel erg wringt. Ik kan er niet aan wennen en de garage heeft er nog geen uitvoerig onderzoek naar gedaan want op de brug ontdek je niets ook al hang je er aan.
Fantastische mooie auto, maar door het eindige Lancia verhaal van de afgelopen jaren is deze auto naar mijn idee slechts deels doorontwikkeld. In de winter af en toe beslagen ramen lappen en sinds een jaar heb ik bij mooi weer en langzaam rijden een geluid dat klinkt alsof de auto elk moment doormidden kan breken (!! zelf mensen op straat kijken alsof je in een schade bak rijdt!!). In Zwolle waar ik woon wist men me te vertelen dat iedere auto weleends kraakjes heeft en dus breng ik de auto naar Binnenmars helemaal in Den ham (waar men eigenlijk weinig Lancia onder handen neemt maar ik ben meer dan tevreden) omdat men daar zelfkritisch en klantgericht is.
Hulp!
Weet iemand het antwoord?
bvd Mattia
Kraaaaaaaaaaaaaaaak
tsja, italiaans design is wonderschoon
als je geen kraakjes wil moet je Japans rijden, want Duits is ook maar matig.
Kraken linksachter kan komen uit de deur, maar ook uit de achterbank. De bevestiging van de zitting en van de rugleuning invetten wil soms helpen. En voor beslagen ramen in de winter: let erop dat de recirculatie op oranje staat (dus altijd buitenlucht) en zet de airco aan.
Jerry
Kraken linksachter kan komen uit de deur, maar ook uit de achterbank. De bevestiging van de zitting en van de rugleuning invetten wil soms helpen. En voor beslagen ramen in de winter: let erop dat de recirculatie op oranje staat (dus altijd buitenlucht) en zet de airco aan.
Jerry
Re: tsja, italiaans design is wonderschoon
Dat wist ik allemaal maar toch bedankt, mijn kraak is een helse herrie onder de bodem vandaan buiten dus..een "Kraakje" is het niet en ik zal nooit iets oer degelijks pretenderen want daar dorst ik niet naar. Nee het is een kraak dat op wringen duidt van rubber of kunststof (of metaal maar dat denk ik niet??) bij hoge temperaturen, ..nu dus.
Laat je stabilisatiestangen controleren, dit is een bekend probleem van de lybra.
Suc6!
Suc6!
Mijn 2002 1.9 JTD (90 Mkm) doet dit ook sinds enkele maanden - maar ook alleen als het warmer is. Komt duidelijk ergens uit de wielophanging en is een klagend, kreunend geluid. Mijn (Italiaanse) oldtimer klinkt net zo als de rubbers van de draagarmen er weer eens uitliggen. Is al naar gekeken, maar niets gevonden - ook geen speling of zoiets. Monteur denkt echter toch aan rubbers draagarm.
Laat je wel weten wat het geweest is - als het weer in orde is. Zo doorrijden is niks.
Laat je wel weten wat het geweest is - als het weer in orde is. Zo doorrijden is niks.