Oke 3 keer recht is scheepsrecht
dus de luchtmassameter moet vervangen worden
kun je dat zelf of moet dit bij de garage gebeuren.
ben van nature een probeer het zelfje maar met de tegenwoordige diesel is het wel veel electronica
dus
zelf of gagrage advies graag
luchtmassameter vervangen
Re: luchtmassameter vervangen
Ik heb op dit forum wel eens gelezen dat de motor ook goed draait zonder de luchtmassameter. Oftewel, trek de stekker los en het motormanagement gaat over op een noodprogramma. Op die manier zou je wellicht kunnen testen of het echt aan de luchtmassameter ligt. Ik heb hier zelf geen ervaring mee; wellicht dat anderen daar op kunnen reageren.
Het probleem met de luchtmassameter is dat het niet goed meer functioneren moeilijk is te constateren met zo'n uitleescomputer. Ik heb het zelf meegemaakt dat de (Lancia) garage zei dat de luchtmassameter niet het probleem was van te weinig trekkracht. Ik heb ze bijna moeten smeken om het toch te proberen... een half uur later werd ik gebeld door de garage met de mededeling dat mijn 2.4jtd "weer de klinkers uit de straat trekt". Zucht (en hoera).
Ik heb bij mijn vorige auto (Carisma 1.6 met LPG) zelf meer dan eens de luchtmassameter vervangen a.g.v. een backfire. Klusje van 5 minuten. Ik heb geen idee hoeveel tijd het kost bij de Lancia.
Succes.
Het probleem met de luchtmassameter is dat het niet goed meer functioneren moeilijk is te constateren met zo'n uitleescomputer. Ik heb het zelf meegemaakt dat de (Lancia) garage zei dat de luchtmassameter niet het probleem was van te weinig trekkracht. Ik heb ze bijna moeten smeken om het toch te proberen... een half uur later werd ik gebeld door de garage met de mededeling dat mijn 2.4jtd "weer de klinkers uit de straat trekt". Zucht (en hoera).
Ik heb bij mijn vorige auto (Carisma 1.6 met LPG) zelf meer dan eens de luchtmassameter vervangen a.g.v. een backfire. Klusje van 5 minuten. Ik heb geen idee hoeveel tijd het kost bij de Lancia.
Succes.
Het is idd een fluitje van een cent. Met het juiste gereedschap....draai je 2 bouten los en trek je een stuk buis met meter ertussenuit. Nieuwe erin en klaar. als je de meter ziet dan snap je waar je het moet zoeken en hoe te plaatsen.
Ook mijn 1.9 jtd trok van geen meter. Soms ging 'ie als de brandweer, maar soms zo traag als een slak. Heb daarom de luchtmassameter maar vervangen a 200 euro. Deze erin gezet en....... nog steeds zo traag. Wat was het probleem. Bleek dat de mat soms tussen het gaspendaal en de bodemplaat zat!!!! Deze mat vervangen en hij gaat weer als de brandweer. Dat deed ´ie voorheen ook (als de mat goed lag) , m.a.w. er was niets aan de hand met de oude luchtmassameter.
Ik heb nu dus, in de aanbieding, een goed werkende luchtmassameter. Bij de lanciasloop betaal je voor een 2e handse 75 euro, deze mag weg voor 50 euro. Mocht het geen resultaat opleveren, dan doe ik niet moeilijk en mag ´ie terug.
Ik heb nu dus, in de aanbieding, een goed werkende luchtmassameter. Bij de lanciasloop betaal je voor een 2e handse 75 euro, deze mag weg voor 50 euro. Mocht het geen resultaat opleveren, dan doe ik niet moeilijk en mag ´ie terug.
ben er even tussenuit geweest
maar heb je hem nog de massa meter of ben ik telaat
gr charl
maar heb je hem nog de massa meter of ben ik telaat
gr charl
dag allemaal!
ik ben allang op zoek naar een luchtmassameter voor me carisma 1.6 benzine uit 1997! weet iemand mischien waar of op welke site ik die kan bestellen of koopen? want bij de dealler zegen ze dat die boven de 300 euro gaat kosten!!
groeten jurij
ik ben allang op zoek naar een luchtmassameter voor me carisma 1.6 benzine uit 1997! weet iemand mischien waar of op welke site ik die kan bestellen of koopen? want bij de dealler zegen ze dat die boven de 300 euro gaat kosten!!
groeten jurij