Airbag lampje blijft branden

Discussie en vraagbaak over Lybra
Denis

Airbag lampje blijft branden

Unread post by Denis »

Ik heb een Lybra bj. 2000 met een 1.8 benzine motor. Niet zo lang geleden begon mijn airbag lampje branden (rood). Met de auto is helemaal niets gebeurd en zeker niet iets als een botsing. Het lampje begon zomaar te branden. Ik heb geen idee hoe moet ik dat oplossen.
Iemand een idee?

Met vriendelijke groet,

Denis
Joop

Re: Airbag lampje blijft branden

Unread post by Joop »

Beste Dennis,

Grote kans dat de airbag stekker onder jouw of de passagiers stoel los is getrilt, hierdoor gaat je airbag lampje branden.
Oplossing is zorgen dat stekker goed wordt vast gezet met ty-rap oid. en uit laten lezen , zodat storing uit je systeem is.
Zolang je hem niet uitleest en dus ook niet repareert zal hij niet spontaan eruitspringen, echter bij een eventueel ongeluk werkt het niet!

Succes,
Joop
Denis

Unread post by Denis »

Beste Joop,

bedankt voor je antwoord, maar zou jij iets specifieker kunnen zijn, ik weet namelijk niet wat een ty-rap is. En ook is het mij niet duidelijk of ik het zelf kan maken. Ik neem aan dat uitlezen door dealer moet gebeuren?
Ik begrijp echt niet dat zoiets zomaar kan gebeuren, waar zou het, volgens jou, aan kunnen liggen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten,

Denis
Joop

Unread post by Joop »

Hoi Dennis,

Ty-rap is een soort kabel die je in elkaar schuift en daardat je hem aantrekt iets vast zet.
Heb je indeiverse maten en lengte's

Dan hoe je lampje gaat branden tja je stoel verschuiven is 1 of als er iemand achter je zit en met zijn schoenen tegen de stekker aankomt (welke dan al bijv. beetje los zit...)
Is overigens ook wel handiger om de verbinding door te laten solderen. Uitlezen door dealer.

Gr,
Joop
Jan

Unread post by Jan »

Dit is bij mijn 1.9JTD met 185000 op de teller ook gebeurd, en de beste oplossing voor dit probleem bleek de stekkertjes te verwijderen en de draadjes aan elkaar te solderen, uitlezen fout wegklikken en nooit geen problemen meer.
De auto moet minstens een half uur stilstaan met contact uit.
Voorstoelen losnemen en voorzichtig achterover kantelen, onder de stoelen zit een doosje dit open maken en stekkertje eruitnemen, kijken hoe de kleuren aan elkaar verbonden zijn, draadjes zokort mogelijk bij stekkertjes afknippen en voorzichtig aan elkaar solderen, draadjes apart isoleren en later het geheel in de isolatie tape zetten weer in doosje doen en sluiten stoel teru monteren.(links/rechts hetzelfde) je weet immers niet van welke kant het komt.
Groetjes Jan.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”