scheef afslijtende banden.

Discussie en vraagbaak over Lybra
davy lybra

scheef afslijtende banden.

Unread post by davy lybra »

Mijn achterste banden slijten scheef af, weet iemand of je de achterbanden kan laten uitlijnen?
Robert

Re: scheef afslijtende banden.

Unread post by Robert »

Ja - de achterwielen zijn onafhankelijk geveerd en moeten ook uitgelijnd worden. Bij mij koste me dit ook tenminste 1 paar banden - ook na opnieuw uitlijnen bij een bandenbedrijf. Het blijkt lastig te zijn - door verschillende afstellingen beinvloeden elkaar.
Michel

Re: scheef afslijtende banden.

Unread post by Michel »

Ik heb inmiddels 2 Dedra's versleten en rijd nu een Lybra, maar zolang als ik Lancia rijd heb ik problemen met scheef afslijtende banden. Ik heb ooit eens iets gelezen dat het uitmaakt in welke fabriek de auto gemaakt is, maar of dat waar is betwijfel ik. Mijn laatste ervaring is dat ik achter twee nieuwe banden heb laten opleggen door een bandencentrale en de auto gelijk heb laten uitlijnen. Vervolgens bij mijn eigen garage een paar maanden later de beruchte "metalen kloink" eruit laten halen door de stabilisatorstangen te vervangen. Hierbij zijn ook aan beide zijden de as-wiel verbindingskogels (of zoiets) vervangen (bevestiging van de draai-as aan de wielen) want deze waren uitgesleten. Echter doordat deze weer nieuw zijn en de wielen nog waren uitgelijnd op uitgesleten rubbers zijn nu de voorbanden in rap tempo scheef afgesleten. De les die ik eruit geleerd heb:
eerst de ophanging in orde maken, daarna pas nieuwe banden + uitlijnen.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”