Beste Lybra collega's,
Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitter van een Lybra 1.9. Een mooie wagen, maar ik zit met een ding:
het lichtje van het inspuitsysteem gaat tijdens het rijden branden, maar dooft 10 mn later, volgens instuctieboekje duidt dit niet op een storing, maar is het echt zo?
Wie heeft er ervaring mee, ik zou graag u reactie hierop krijgen.
Zowel positief als negatief.
Laat wel duidelijk zijn, rijdt verder prima.
inspuitsysteem
Re: inspuitsysteem
Er is een storing aanwezig.
Maar het lampje gaat zekker brand bij stevig doortrekken of niet ??
Maar het lampje gaat zekker brand bij stevig doortrekken of niet ??
Beste Jeff
Alles je hem zult laten uitlezen zal de fout turbodruk te hoog naar voren komen.
De trubo is voor zien van variabel schoepen gedeelte om te turbdruk af te regelen en dat zit vast.
Oplossing hier voor is trubo vervangen of reviseren.
Alles je hem zult laten uitlezen zal de fout turbodruk te hoog naar voren komen.
De trubo is voor zien van variabel schoepen gedeelte om te turbdruk af te regelen en dat zit vast.
Oplossing hier voor is trubo vervangen of reviseren.
beste Jeff,
Ik denk dat je een JTD hebt, en dat heb ik het probleem ook regelmatig .......... als ik BP (o.i.d.) tank.
Deze Clean-diesel is gewoon te "schraal" voor de injectie.
Wellicht hebben ook andere "grote" brandstofmerken er last van, dus ik tank tegenwoordig dikwijls bij Makro. Is erg goedoop en scheelt een hele hoop gedoe met de boordcomputer-signalen.
Dat het later dooft heeft waarschijnlijk te maken met de temperatuur.
Als ik eens flink doortrek rookt hij wel flink, maar dat moet dan maar.
Ik heb ca. 37.000km op de teller, en in aug. wordt hij (misschien) 3 jaar.
Dat zal ik niet beleven, want voor die tijd (APK) moet ik ervan af zien te komen.
Enige tijd geleden kwam ik toevallig tot die wetenschap van BP bij het doorkijken van een VW Golf forum, en met soortgelijke problemen. Alleen moesten zij de inspuiting vernieuwen.
Verder heel veel plezier met je auto gewenst.
Ik denk dat je een JTD hebt, en dat heb ik het probleem ook regelmatig .......... als ik BP (o.i.d.) tank.
Deze Clean-diesel is gewoon te "schraal" voor de injectie.
Wellicht hebben ook andere "grote" brandstofmerken er last van, dus ik tank tegenwoordig dikwijls bij Makro. Is erg goedoop en scheelt een hele hoop gedoe met de boordcomputer-signalen.
Dat het later dooft heeft waarschijnlijk te maken met de temperatuur.
Als ik eens flink doortrek rookt hij wel flink, maar dat moet dan maar.
Ik heb ca. 37.000km op de teller, en in aug. wordt hij (misschien) 3 jaar.
Dat zal ik niet beleven, want voor die tijd (APK) moet ik ervan af zien te komen.
Enige tijd geleden kwam ik toevallig tot die wetenschap van BP bij het doorkijken van een VW Golf forum, en met soortgelijke problemen. Alleen moesten zij de inspuiting vernieuwen.
Verder heel veel plezier met je auto gewenst.
grappig om te lezen van Prisma4x4:
Heb 2 dagen geleden voor het eerst een diesel gekocht, een Fiat Marea weekend 1.9 JTD.
Gisteren getankt bij BP (helemaal vol ...met die nieuwe ultimate) en vandaag rijd ik ermee en gaat er een rood lichtje branden. Precies, storing in het inspuitsysteem. Ga ik even googelen en dan lees ik het bovenstaande, heel grappig.
Vraag me nu alleen nog af of ik er nu wel gewoon door mee mag rijden tot de tank leeg is zonder dat dit schade aanbrengt. Want het bleef voor de rest van de dag gewoon branden.
mvg, Pascal
Heb 2 dagen geleden voor het eerst een diesel gekocht, een Fiat Marea weekend 1.9 JTD.
Gisteren getankt bij BP (helemaal vol ...met die nieuwe ultimate) en vandaag rijd ik ermee en gaat er een rood lichtje branden. Precies, storing in het inspuitsysteem. Ga ik even googelen en dan lees ik het bovenstaande, heel grappig.
Vraag me nu alleen nog af of ik er nu wel gewoon door mee mag rijden tot de tank leeg is zonder dat dit schade aanbrengt. Want het bleef voor de rest van de dag gewoon branden.
mvg, Pascal
ben er de volgende dag mee naar de garage gegaan maar onderweg ging het lampje weer uit. En de Fiat dealer zei: kom maar terug als je het probleem blijft houden, dan lezen we hem even voor je uit.
4 dagen later reed ik er weer harder mee dan 120 en ja hoor hij ging weer branden. En de volgende dag toen ik weer rond de 80 een tijdje reed was hij weer uitgegaan. Heb nu na 1000 km (1 op 18) weer moeten tanken maar niet meer bij BP. Nu bij Autoradam (Almere stad). Ben benieuwd hoe hij zich houdt deze keer.!!!
mvg, pascal
4 dagen later reed ik er weer harder mee dan 120 en ja hoor hij ging weer branden. En de volgende dag toen ik weer rond de 80 een tijdje reed was hij weer uitgegaan. Heb nu na 1000 km (1 op 18) weer moeten tanken maar niet meer bij BP. Nu bij Autoradam (Almere stad). Ben benieuwd hoe hij zich houdt deze keer.!!!
mvg, pascal