ruitenwisser maakt hard tikkend geluid

Discussie en vraagbaak over Lybra
Wouter

ruitenwisser maakt hard tikkend geluid

Unread post by Wouter »

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd heb ik een raar euvel dat zich alleen voordoet op de snel weg, als de ruitenwisser in gebruik is. Als de ruitenwisser van de bovenste positie terug gaat naar de start positie hoor ik een hele harde tik. Ik vermoed dat dit de linker ruitenwisser is (van binnenuit gezien). Het lijkt erop dat de ruitenwisser te ver doorgaat en dan vanaf het raamstijl weer op de ruit "klapt". Zeker weten doe ik het niet en je kan het ook niet zo uitgebreid bekijken als je met 120 km/u op de snelweg zit :-P. Het is heel storende in deze regenperiode. Iemand enig idee?
JW

Re: ruitenwisser maakt hard tikkend geluid

Unread post by JW »

Kan zijn dat de ruitenwissers droog zijn geworden. Een set nieuwe ruitenwissers zal het probleem oplossen. Dit heeft bij mij wel gewerkt.

Verder zat er bij mij ook een tik in het mechaniek... dit is in zijn geheel gesmeerd, en loopt ook weer prima!

Groeten,

JW
Hans

Unread post by Hans »

hoi Wouter,

Ik herken jouw propleem.Wij hebben zelf een Lybra 2.0 LX . Ik had dezelfde tik in de ruitenwissers en het was vooral op de snelweg bij iets hogere snelheid.
Bij mijn auto was het de linker ruiterwisser die voor dit getik zorgde. De linker arm (die met het spoilertje )tikte tegen de ruit op het moment dat de arm terug naar beneden ging. De oplossing was simpel even met een tang of baco de arm van de wisser iets torderen . Uiteraard wel voorzichtig en met enig belijdt. Bij mijn Lybra was het probleem over ook bij hoge snelheid.

Veel succes Hans
Wouter

Unread post by Wouter »

Bedankt allebei voor de reactie. Ik heb nu enig inzicht. Zodra het weer het toelaat zal ik er eens naar kijken........
tom

Unread post by tom »

zet gewoon je veger is in een andere positie
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”