startprobleem
startprobleem
hallo,
ik heb nu al een tijdje problemen met het starten van de lybra 1.9 jtd.
niet altijd en dat is juist het probleem. auto nagekeken.
dynamo vervangen door ruildynamo en tegelijkertijd nieuwe accu. alle gecontroleerd. accu laadt op bij lopende motor.
probleem ontstaat als je lange stukken rijdt. na een uur, 1,5 uur stop je langs de weg. als je na een half uur weg wilt, start d emotor niet. startmotor draait, accu vol. alles lijkt OK. maar hiuj doet niets. rode lichtje van ontsteking gaat branden. als je een uur wacht, start hij wel.
heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
alvast bedankt voor je meedenken?
john
Re: startprobleem
ODP sensor is waarschijnlijk stuk.
Vervangen is een fluitje van een cent ..... als je een brug hebt dan .....
Dit zou ook een storingsmelding moeten geven die is uit te lezen op de examiner.
Vervangen is een fluitje van een cent ..... als je een brug hebt dan .....
Dit zou ook een storingsmelding moeten geven die is uit te lezen op de examiner.
Re: startprobleem
Ik had onlangs hetzelfde euvel. Nadat de Lybra (2.4 JTD) een tijdje stationair had gedraaid en toen uitgezet was wilde hij niet meer starten. Een uur later startte hij weer normaal.
Een dag later op de A2 voelde ik bij 120 km de motor ineens stoten en zwaaide de toerenteller alle kanten uit. Motor sloeg af en ik kon gelukkig op de vluchtstrook stoppen. ANWB erbij en met takelwagen naar Lancia dealer in Den Bosch gebracht.
De kapotte sensor heette bij mij de BDP sensor (maar ja, what's in a name?) en vervangen maakte mij 120 euros lichter. Nu rijdt ie weer als vanouds. Als je vervangen zelf kunt zou ik dat gezien de kosten zeker ook zelf doen.
Succes!
Een dag later op de A2 voelde ik bij 120 km de motor ineens stoten en zwaaide de toerenteller alle kanten uit. Motor sloeg af en ik kon gelukkig op de vluchtstrook stoppen. ANWB erbij en met takelwagen naar Lancia dealer in Den Bosch gebracht.
De kapotte sensor heette bij mij de BDP sensor (maar ja, what's in a name?) en vervangen maakte mij 120 euros lichter. Nu rijdt ie weer als vanouds. Als je vervangen zelf kunt zou ik dat gezien de kosten zeker ook zelf doen.
Succes!