Vandaag mijn nieuwe (2e hands) Lancia Lybra (1.8 Business, 2000) opgehaald. Rijdt heerlijk! Bij het doorlezen van het boekje kwam ik echter bij het kopje "Airco" tegen dat er een "Eco" knop op het dashboard moet zitten. Dat knopje zit er niet.. In de advertentie van de dealer (ander merk) stond wel dat er airco in zit, daar ben ik eigenlijk een beetje op af gegaan. Zit er nu geen airco in of zit het knopje er gewoon niet? De temperatuur-regelaars met de aanduiding van het aantal graden zijn gewoon aanwezig.
Mijn dank voor je reactie.
Airco of niet?
Re: Airco of niet?
kijk eens onder de motorkap of je een sticker ziet met opschrift r 134a en 700 gram.
groetjes t.a.m.
groetjes t.a.m.
Neen, zie geen sticker onder de motorkap met R134A en 700 gram: naar ik aanneem de aanduiding van de vloeistof voor de airco. Wel zie ik aan de rechter zijkant van de auto (dus links als je onder de motorkap kijkt) onder de ruitenwisser een naar ik aanneem luchtinlaat (net zoals links) die afgesloten is met een vastgeschroefde plastic klep. Alles zit verder erg compact in elkaar, ik kan verder niet direkt iets ontdekken.
Zaterdag ga ik denk ik maar naar Halan hier in Amsterdam om snel even te laten kijken. Ik was namelijk echt op zoek naar een auto mét airco en heb nu denk ik een zonder. Maar voordat ik hiermee naar de verkopende dealer ga om verhaal te halen wil ik wel even zeker zijn van mijn zaak.
Zaterdag ga ik denk ik maar naar Halan hier in Amsterdam om snel even te laten kijken. Ik was namelijk echt op zoek naar een auto mét airco en heb nu denk ik een zonder. Maar voordat ik hiermee naar de verkopende dealer ga om verhaal te halen wil ik wel even zeker zijn van mijn zaak.
nou een eco knop niet wel econ heb je in het boek op bladzijde 98 gekeken, heb je knoppen als auto etc...??
Het gaat om knop nr. 13 op pagina 100: deze heb ik niet. De rest allemaal wel. Zie de foto op
http://homepage.mac.com/hhd.idzerda/fil ... 131872.JPG
Met dank voor de reactie.
http://homepage.mac.com/hhd.idzerda/fil ... 131872.JPG
Met dank voor de reactie.
Kan het niet zijn dat de knop eco vervangen is door een nieuwe knop zonder opschrift? De knoppen vertonen na enkele jaren scheurtjes en zijn per stuk apart te vervangen (gaatje erin boren eruit trekken en nieuwe erin drukken).
Ik heb hetzelde type Lybra, zoals het beschreven wordt is het een zelfde en dus zonder airco! Tussen de mono-knop en de recirculatie-knop is een plek leeg. Verschil is dat ik het wel van tevoren wist...
Klaas-Wouter
Klaas-Wouter
Vandaag bij Halan geweest en inderdaad: geen airco. Ze waren daar zo vriendelijk om spontaan aan te bieden als referentie te willen dienen indien nodig. Terug dus maar naar de dealer (non-Lancia) waar ik hem kocht.
Bedankt voor de reacties!
Bedankt voor de reacties!