Bij het koude en natte weer is het heel lastig de ruiten schoon te krijgen (en ook te houden!). Ik heb geen lekkage in de auto zelf aangetroffen. Ik heb een '02 1.9JTD SW.
Als je de max. knop gebruikt duurt het eerst enige tijd voordat er eindelijk lucht geblazen wordt (al kan je dat handmatig wel overbruggen door de fan naar max. te sturen), maar dan nog duurt het erg lang voordat alles ontwasemd is. De airco werkte tot voor kort nog prima, dus dit zou moeten helpen met het snel helder krijgen van de ruiten. Ook blijft ofwel de zijruiten beslaan tijdens rijden (lucht naar voorruit en voeten) ofwel de voorruit blijft niet goed helder (lucht naar zijruiten en voeten). Waarom kan je de lucht nu toch niet naar voorruit en zijruiten sturen? Het is wel mooi die climate control, maar hiermee kan deze niet goed omgaan.
Wie heeft er tips?
ontwaseming ruiten
Re: ontwaseming ruiten
Ontwasemen van de ruiten is niet het sterkste punt van de Lybra.
Je kunt natuurlijk altijd met de hand de luchtstromen sturen (zowel waar de lucht uitstroomt als hoe snel de ventilator draait). Ik rij (1.8 LX) bij vochtig weer vaak afwisselend op de Auto-stand en op de handbediende stand om de ruiten schoon te houden.
Nog een tip: ik heb de beste resultaten wanneer het lampje in de meest linkse airco-knop oranje is.
groet en succes,
Francisco
Je kunt natuurlijk altijd met de hand de luchtstromen sturen (zowel waar de lucht uitstroomt als hoe snel de ventilator draait). Ik rij (1.8 LX) bij vochtig weer vaak afwisselend op de Auto-stand en op de handbediende stand om de ruiten schoon te houden.
Nog een tip: ik heb de beste resultaten wanneer het lampje in de meest linkse airco-knop oranje is.
groet en succes,
Francisco
Dit onderwerp is de afgelopen weken uitgebreid besproken in een andere rubriek op dit forum, zie http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... =638&t=638.
Je zult zien dat je niet bepaald de enige bent met dit probleem, maar er zijn trucjes die het leed kunnen verzachten.
Je zult zien dat je niet bepaald de enige bent met dit probleem, maar er zijn trucjes die het leed kunnen verzachten.
Klopt. Als het lampje groen is heb je recirculatie (dus lucht van binnen) en onder de 4 graden doet de airco het niet meer, zodat je alleen maar meer vocht in de auto krijgt.
Jerry
Jerry
ik raadt altijd aan het oranje lampen maar kijk ook eens op het algemene forum , daar bij algemene discussies staat ook nog eea.
Je moet de klimaatcontrole met dit weer op ECO zetten en niet op AUTO.
Op een of andere manier loopt de condensbak van de airco niet leeg als de motor uitstaat. Dit vocht zorgt s'ochtends voor het condens op je ramen.
Het linkse knopje is bij mij oranje.
Ik had precies hetzelfde maar met behulp van de tips op dit forum heb ik geen enkel probleem meer met condens. Helemaal droog zoals het hoort.
Op een of andere manier loopt de condensbak van de airco niet leeg als de motor uitstaat. Dit vocht zorgt s'ochtends voor het condens op je ramen.
Het linkse knopje is bij mij oranje.
Ik had precies hetzelfde maar met behulp van de tips op dit forum heb ik geen enkel probleem meer met condens. Helemaal droog zoals het hoort.