Onlangs is mijn elektrische raam kapot gegaan. Nu heb ik op dit forum gelezen dat bljikbaar het raammechanisme kapot is. Kan een leek dat, met behulp van de monteurshandleiding, zelf repareren? Heeft iemand tips? Waar zou ik de benodigde onderdelen kunnen krijgen. Ik heb reeds op het duitse forum enkele artikelnummers bemachtigt maar die kosten lijken mij te laag voor een heel mechanisme:
Leonard Flendrig schreef:
>
> Beste Jan en Maurice,
>
> Bedankt voor jullie reactie. Ik heb er ondertussen een nieuw
> raammechnisme in zitten ad 2000 Euro. Absurd gewoon.
>
> Groet,
>
> Leonard
bijgevoegd de artikelnummers zoals gevonden op het duitse forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 361&t=2341
groetjes,
Lancia
2000 EURO zit ik niet echt op te wachten.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Raammechanisme
Re: Raammechanisme
Beste Guido,
Een tip voor diegenen die graag aan hun Lybra sleutelen: surf eens naar www.clublybra.it
Dat is een italiaanse site van Lybra rijders waar erg veel tips worden gegeven over het aanpassen van onze fraaie auto. Er wordt bijvoorbeeld met foto's en tekst beschreven hoe je een navigatie systeem kunt inbouwen, hoe je op de plaats van de binnenverlichting voorin een Amstrad LCD monitor voor DVD's kunt monteren, hoe je het ICS demonteert, etc.
Helaas is de begeleidende tekst in het Italiaans dus (voor mij tenminste) moeilijk te volgen maar plaatjes zeggen soms al genoeg.
zie tevens : http://www.clublybra.it/documenti/alzavetro.htm. dit is de visuele handleiding voor demontage ruitmechanisme en de benodigde onderdelen
groetjes,
Lancia
Een tip voor diegenen die graag aan hun Lybra sleutelen: surf eens naar www.clublybra.it
Dat is een italiaanse site van Lybra rijders waar erg veel tips worden gegeven over het aanpassen van onze fraaie auto. Er wordt bijvoorbeeld met foto's en tekst beschreven hoe je een navigatie systeem kunt inbouwen, hoe je op de plaats van de binnenverlichting voorin een Amstrad LCD monitor voor DVD's kunt monteren, hoe je het ICS demonteert, etc.
Helaas is de begeleidende tekst in het Italiaans dus (voor mij tenminste) moeilijk te volgen maar plaatjes zeggen soms al genoeg.
zie tevens : http://www.clublybra.it/documenti/alzavetro.htm. dit is de visuele handleiding voor demontage ruitmechanisme en de benodigde onderdelen
groetjes,
Lancia
Guido,
weet je zeker dat het de motor van het raammechanisme is? Het kan eventueel ook liggen aan andere oorzaken, zoals slechte kontakten, niet goed werkende schakelaars in het portier o.i.d.
Geschatte kosten voor het vervangen van bovengenoemde motor met aanverwante zaken +/- € 200,- - 250,-.
de onderdelen zijn via de dealer verkrijgbaar, of misschien even verder zoeken via sloperijen.
probeer ook eens berjan in hoogeveen; www.berjan.nl
groetjes,
Lancia
weet je zeker dat het de motor van het raammechanisme is? Het kan eventueel ook liggen aan andere oorzaken, zoals slechte kontakten, niet goed werkende schakelaars in het portier o.i.d.
Geschatte kosten voor het vervangen van bovengenoemde motor met aanverwante zaken +/- € 200,- - 250,-.
de onderdelen zijn via de dealer verkrijgbaar, of misschien even verder zoeken via sloperijen.
probeer ook eens berjan in hoogeveen; www.berjan.nl
groetjes,
Lancia
bij mijn lybra sw 24jtd , was na een een duidelijke plastic knal het links achterraam niet meer te bewegen. een schijnbaar vaak voorkomend probleem. schijnbaar is er een steun gebroken die door de dealer van herk in vessem nu is besteld.
en zal binnenkort gerepareerd worden.
mvgr dick
en zal binnenkort gerepareerd worden.
mvgr dick
Heb het plastic blokje dat gebroken was kunnen bestellen via mijn dealer. Eerst zeiden ze dat ik het hele mechanisme moest vervangen. Toen ik dat ontkende zijn ze nogmaals gaan kijken en bleek het ineens wel los te bestellen zijn. Kosten €2,- per stuk. Moet het er nog wel inzetten maar heb het nog niet binnen.
Hoi Guido,
Ik heb exact hetzelfde probleem en moet een zelfde blokje hebben. Ik ben
erg nieuwsgierig of het is gelukt. Heb je het al binnen??
gr
Marcel Hoek
gr
Marcel Hoek
Hoi Guido,
gr
Marcel Hoek
gr
Marcel Hoek
http://www.eco-italia.com/it/home.shtml ( via www.clublybra.it gevonden, daar staat ook een mooie beschrijving van het repareren, zie http://www.clublybra.it/documenti/alzavetro.htm
)
deze hebben reparatiekits, ik ga er nu wat bestellen, mijn rechterachter mechanisme is kapot
bij hun online order system, ECO CODE 20134 rechts, ECO Code 20133 links.
groet, Danny
)
deze hebben reparatiekits, ik ga er nu wat bestellen, mijn rechterachter mechanisme is kapot
bij hun online order system, ECO CODE 20134 rechts, ECO Code 20133 links.
groet, Danny
Hallo,
Ik heb ook het "bekende"probleem met mijn raam, heb al de glijstift eruit gehaald. Deze is voor een deel gebroken.
Ik heb van Halen gebeld en gevraagt of ze dit onderdeel konden bestellen, maar kreeg als antwoord de als de Lybra van voor 2001 is je het hele raam mechanisme moet bestellen!?
Weet iemand of dit klopt en zo niet, weet iemand waar ik dat glijstiftje dan wel kan bestellen??
BVD
Tobias
Ik heb ook het "bekende"probleem met mijn raam, heb al de glijstift eruit gehaald. Deze is voor een deel gebroken.
Ik heb van Halen gebeld en gevraagt of ze dit onderdeel konden bestellen, maar kreeg als antwoord de als de Lybra van voor 2001 is je het hele raam mechanisme moet bestellen!?
Weet iemand of dit klopt en zo niet, weet iemand waar ik dat glijstiftje dan wel kan bestellen??
BVD
Tobias
hele raam mechanisme ( nieuw ) voor lancia lybra , 250 euro incl montage.