Sinds kort een Lybra 1.9 jtd LX SW in mijn bezit en hier ontzettend enthousiast over. Na het doorspitten van de handleiding kan ik echter niets vinden over de functies van het rode en groene lampje dat op de binnenspiegel is aangebracht. Ik denk dat het te maken heeft met de afstandsbediening, maar soms brand het rode, soms het groene, soms beiden en soms geen lampje. Ook zit links naast de steun van de spiegel een aansluiting (misschien voor de auto. -nachtstand?). Wie kan mij hieover iets meer vertellen.
Bij het wegrijden heb ik ook geluid dat komt uit de voortrein indien het wegdek niet volledig egaal is, dit is er enkel als de auto koud is, is dit een bekend euvel bij de Lybra's en is hieraan iets te doen.
lampjes bij binnenspiegel- geluid uit de voortrein
Re: lampjes bij binnenspiegel- geluid uit de voortrein
hallo,
De rammel in de voortrein komt van de stabiletatorstangen dit is een lybra probleen
stangen kosten 160,00 euro en 450 euro incl. montage.
succes leon
De rammel in de voortrein komt van de stabiletatorstangen dit is een lybra probleen
stangen kosten 160,00 euro en 450 euro incl. montage.
succes leon
Het groene lampje is normaal enkel aan als de lichten van de auto aangezet worden en dient om de middenconsole zachtjes te verlichten in een donker interieur.
Het rode komt aan na het starten en blijft aan terwijl de elektronica alle functies test: een aantal verklikkerlichtjes op het dashbord lichten dan ook tijdelijk op.
De stekker naast de spiegel dient voor rekening rijden (vb automatisch tol betalen op autosnelweg in Italië + eventueel ander landen).
Dit is normaal wel terug te vinden in de handleiding.
Na 120.000 km met mijn Lybra 1.9 JTD LX SW nog geen lawaai ondervonden van de voortrein. Eigenlijk tot op heden nog geen kosten gehad, tenzij normaal onderhoud.
Het beste ermee
Het rode komt aan na het starten en blijft aan terwijl de elektronica alle functies test: een aantal verklikkerlichtjes op het dashbord lichten dan ook tijdelijk op.
De stekker naast de spiegel dient voor rekening rijden (vb automatisch tol betalen op autosnelweg in Italië + eventueel ander landen).
Dit is normaal wel terug te vinden in de handleiding.
Na 120.000 km met mijn Lybra 1.9 JTD LX SW nog geen lawaai ondervonden van de voortrein. Eigenlijk tot op heden nog geen kosten gehad, tenzij normaal onderhoud.
Het beste ermee
Ik heb een 2.4 jtd uit 2000 gehad en die had ook redelijk veel lawaai in de voortrein. Bij een grote beurt heeft de garage de rubbers (vraag me niet welke precies, maar ergens bij de voorwielen) opnieuw ingevet en het geluid was verholpen.
Ik heb de stabilisatorstangen laten vervangen (gek maar vroeger waren deze van kunstof en nu van metaal, zal wel een verbeterde versie zijn denk ik) en het geluid is gedeeltelijk verdwenen. Toch ben ik nog niet helemaal tevreden want mijn voorgaande auto's, van een beduidend minder merk dan Lancia lieten nooit een rammel horen. Weet iemand over wat voor rubbers Esger {schrijver van vorige reactie) het heeft. Voor de rest is dit een hemelse wagen die zelf door mijn broer wordt gewaardeerd (rijdt altijd in topversies van BMW's en is behoorlijk kritisch)