Iemand ervaring met MP3 speler op plaats van CD-wisselaar

Discussie en vraagbaak over Lybra
W.Smit

Iemand ervaring met MP3 speler op plaats van CD-wisselaar

Unread post by W.Smit »

Heeft iemand ervaring met het installeren van een MP3 speler, bijvoorbeeld van Dension (www.dension.com) op de plaats van de CD-wisselaar ? Ik ben vooral benieuwd hoe dat dan gaat met het de bediening op het standaardconsole van de Lybra.
Michel

Re: Iemand ervaring met MP3 speler op plaats van CD-wisselaar

Unread post by Michel »

Ik heb er geen ervaring mee, maar een optie is MP3 via een FM-transmitter naar de radio. Dan heb je weliswaar geen bediening vanaf het stuur, maar kan aanvullend werken op de CD-wisselaar. De FM-transmitter is een klein kastje wat je aansluit op je MP3-speler en die op een bepaalde radio-golflengte de muziek afspeelt. Die dingen kosten iets van 50-60 euro, ik kan er wel aankomen.
Jan van der Meij

Unread post by Jan van der Meij »

Ik heb zo'n transmitter (iTrip) op mijn iPod, maar de ontvangst in een auto is (meestal) niet echt geweldig. Het probleem is dat de antenne van een auto buiten zit en je zender in de auto. Ik heb tijdens een proefrit met een Lybra (ik ben op zoek naar een diesel SW) geprobeerd het signaal van mijn iTrip op te pikken, maar zonder succes. Ik zou de mp3 speler via de cassettespeler aansluiten.
E. Costur

Unread post by E. Costur »

De antenne zit verwerk in de achterruit verwarming. De aansluiting hierop bevindt zich achter de bekleding aan de rechterzijkant van de auto net iets boven de hoedeplank. Dus geen externe antenne.
Michel

Unread post by Michel »

De Ipod (MP3 speler van Mac) heeft de I-trip (FM-transmitter), zie link
http://www.google.nl/search?q=cache:2TV ... tent/revie

De meningen zijn verdeeld over de ontvangstkwaliteit volgens diverse forums, typ bijvoorbeeld eens:
mp3 fm transmitter en ervaringen in bij www.google.nl dan kom je bij een site met veel opmerkingen.

Verder is een optie om het audiosignaal van een MP3-speler aan te sluiten op de CD-wisselaar kabel. Het ICS zet de source open voor een wisselaar die wordt herkend, maar krijgt dan het audiosignaal van de MP3-speler. De wisselaar raakt dan wel buiten gebruik.... dus dat is vrij drastisch.
W.Smit

Unread post by W.Smit »

Dension beweert dat ze een uitgang hebben, of dat weer via een ding van www.connects2.nl, die zich voordoet als een grundig cd-wisselaar uitgang. Dit betekent dat je wel een MP3 doos zou kunnen hebben op de plaats van de CD-wisselaar, die zelfs bedient kan worden door de ICS, maar dan met harde schijf en meer dan duizend liedjes... Het klinkt erg aantrekkelijk, maar ik ben vooral benieuwd naar die integratie....

Groetjes,
Wolter.
parco

Unread post by parco »

ik heb mijn lybra gekocht zonder wisselaar
de kabel ligt nog wel in de kofferbak
weet iemand welke draden ik moet hebben om een mp3 speler aan te sluiten
Martthieu

Unread post by Martthieu »

Ik heb een ipod nano gekocht en wou die graag aansluiten op de bose audioinstallatie van mijn lancia lybra.
Mijn vraag is welke opties zijn er en wat brengst het beste geluidskwaliteit. IK heb gelezen dat er cassetebandjes te koop zijn met een draadje die je aan de ipod kan doen. Het lijkt mij dat dit geen mooi geluid geeft.

Graag een reactie
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”