Inhouden / bokkende 2.4 JTD

Discussie en vraagbaak over Lybra
Chris

Inhouden / bokkende 2.4 JTD

Unread post by Chris »

Mijn Lybra 2.4 JTD heeft last van inhouden en bokkig gedrag in het toerengebied varierend tussen 2000 en 2700tpm. Als hij koud is gaat het prima maar warm komt het in alle versnellingen voor bij continu toerental binnen dat gebied. Luchtmassameter al 2x vervangen en ook EGR is uitvoerig getest. 4 garages verder maar het probleem doet zich nog steeds voor. De auto lijkt zijn normale trekkracht te hebben en loopt zonder morren 210 km per uur. Ook het verbruik van 1 op 16 is prima.

WIE herkent deze klachten? Het is een vreselijke smet op deze verder fantastische auto. Ik heb het overigens niet over de bekende JTD dip van rond de 2700 toeren. Nee echt bokken, horten en stoten.

Chris
joop

Re: Inhouden / bokkende 2.4 JTD

Unread post by joop »

ga eens naar een goeie alfa garage, die werten meestal meer dan bij de fiat/lancia dealer.
M. Pelt

Unread post by M. Pelt »

Chris,

Ik heb ook een 2.4 JTD (SW) uit 2000 en sinds een week \'vibreert\' mijn auto wanneer ik gas geef. Het lijkt wel of die dan \'trillend\' accelereert. Dit is vanaf de 3e versnelling boven de 2500 toeren. Wanneer ik het gas loslaat is de auto weer normaal.

Heb volgende week een afspraak bij de garage. Het is niet gevaarlijk en denken dat het te maken heeft met de aandrijving. Het is wel irritant en ik hoop dan ook dat ze het verhelpen als onderdeel van de AutoExpert garantie.

Is wat ik hierboven beschrijf hetzelfde als wat jij ervaart?

Groeten,

Martijn
Mario

Unread post by Mario »

En? Heb je de oplossing al gevonden?
piet

Unread post by piet »

Ik heb dit ook gehad en het bleek een kromme aandrijfas te zijn.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”