prestatie Lybra 2.4 JTD Station Wagon

Discussie en vraagbaak over Lybra
Michel

prestatie Lybra 2.4 JTD Station Wagon

Unread post by Michel »

Ik ben in het bezit van een Lancia Lybra 2.4 JTD Station Wagon. De auto is zo'n 4 jaar oud en heeft 110.000 km gereden. Hoewel het haast niet mogelijk is in Nederland wil ik zo af en toe de maximum snelheid eruit persen. Volgens het boekje zou dit 200 km/h moeten zijn, maar bij 150-160 km/h houdt het wel zo'n beetje op en daarna gaat het slechts zeer zeer langzaam nog wat sneller. Het echte accelereren is er dus niet bij. De auto rijdt fijn en comfortabel en redelijk zuinig (ca. 850 km op 1 tank), maar soms heb ik het idee dat de zuinigheid de maximum snelheid in de weg zit. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere 2.4 JTD SW rijders.

groeten,
Michel
Jerry

Re: prestatie Lybra 2.4 JTD Station Wagon

Unread post by Jerry »

Het lijkt erop dat je debietmeter (luchtmassameter) kapot is. Heb ik al vaker gehoord, mijn collega met een Marea 2.4 JTD had hetzelfde. Het komt erop neer dat je motormanagement denkt dat er minder lucht is dan er is en daardoor te weinig brandstof inspuit.

Groeten,

Jerry
Michel

Unread post by Michel »

Bedankt Jerry voor de gouden tip!
Ik heb er een nieuwe luchtmassameter in laten zetten en het aloude Lancia-gevoel is weer 100% terug, ik was vergeten hoe snel de Lybra in feite is (ik begin zelfs te geloven dat de luchtmassameter al defect was voordat ik de auto) kocht twee jaar geleden...

groeten
Michel
Jerry

Unread post by Jerry »

Graag gedaan!

Ik heb zelf vorige week een 2.4 JTD Emblema SW besteld (heb nu een 1.9 JTD). Ik ben heel benieuwd hoe dat in de praktijk rijdt!

Groeten,
Jerry
Geert-Jan Peter

Unread post by Geert-Jan Peter »

De Lybra 2.4 JTD is absoluut de verfijning van de al prettige 1.9 JTD. De 2.4 presteert mega (althans die van mij) en heeft een heerlijk geluid. Daarbij komt dat de 5-cilinder schakellui rijden mogelijk maakt. De motor is ontzettend soepel en dat is echt comfortabel! Goede keus!

Daarnaast heb ik in 130.000 km tot nog toe nog niks meegemaakt (auto gekocht met 20.000 op de teller 2 jaar geleden)

Hoe goed de prestaties zouden kunnen zijn heb ik op www.impres.nl/lybra/index.gif gezet. Afgelopen zomer naar Italie geweest, auto had toen 150.000 op de teller en liep met gemak 220 km/h op de teller. Gezien de toerenteller had ik nog iets verder kunnen gaan! Bella Lancia!
Geert-Jan Peter

Unread post by Geert-Jan Peter »

Correctie:

Het plaatje staat op www.impres.nl/lybra
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”