Allerlei vragen over een Lancia Lybra.

Discussie en vraagbaak over Lybra
Mark

Allerlei vragen over een Lancia Lybra.

Unread post by Mark »

Sinds een maand zijn wij in het bezit van een Lybra 2.0 20v station en tot nu toe is het precies wat ik er van verwacht had; lampen die spontaan gaan branden en niet meer uit willen, radio die ieder spoor bijster is maar bovenal een heerlijke rijdersauto auto die geweldig klinkt (V5) en alles bied op het gebied van luxe en uitstraling.
#1Maar nu; hoeveel toeren maakt zo'n V5 bij zo'n 100 of 120 km? Ik vind bij het optrekken e.d het geluid wel mooi maar bij constant 120km en dan bijna 3700 tpm is aardig vermoeiend!!
Ik heb hem inmiddels een grote beurt gegeven met nieuwe bougies (10.00 per stuk!!) olie en oliefilter, luchtfilter en interieurfilter. Zoals ik al zei, hij rijd geweldig maar echt teveel herrie! Heeft iemand ervaring met chiptuning, word het dan beter of alleen maar erger?
#2 Als ik de auto uitzet blijft het lampje van de koplampen branden, ook als ze niet aan staan. Iemand een idee?
#3 Het lampje van de bijrijdersairbag blijft branden (rood) als ook het oranje lampje van verboden voor kinderzitje, nu heb ik gehoord dat je dan de stekker onder de stoel moet loshalen en dan weer vast? Van een ander hoorde ik dat dit NIET mag zonder de accuklemmen eerst los te halen? Wat is waar en wat helpt?
aldo

Re: Allerlei vragen over een Lancia Lybra.

Unread post by aldo »

vai alla lancia ti fanno il riset del compiuter
joost

Unread post by joost »

Ik heb zelf ook een paar weken geleden een lybra 2.0 uit 2003 gekocht. Het is trouwens geen v5 maar een 5 in lijn motor. Die van mij maakt vooral bij 100 km vrij veel lawaai, bij 120 draait die 2500 toeren en dan is het geluid minder. Ik heb wel eens gehoord dat men de isolatie van een diesel overzet omdat deze betere isolatie hebben , onder de motorkap en zo. chiptuning om het geluid terug te dringen lijkt me geen optie.meestal gaan toerentallen juist omhoog om max. aantal pk er uit te halen
Die lampjes van de airbag had ik ook bij mijn alfa156,moet je laten resetten bij de dealer, is meestal een los contact van een stekker onder de stoel. De dealer vroeg er bij mij niets voor. In het vervolg de stoel rustig heen en weer schuiven en er is niets meer aan de hand, of de stekker laten doorlassen. Is een bekend probleem bij alfa lancia.
Verder loopt mijn lancia probleemloos, geen lampjes of andere dingen. Heerlijke auto zeer luxe enblema uitvoering, fantastische geluidsinstallatie.
joost

Unread post by joost »

Sorry , een foutje het moet zijn 3500 toeren bij 120 km per uur
Mattia Lybra2.0Berlina

Unread post by Mattia Lybra2.0Berlina »

Ik vind het geluid in mijn Lybra alleen maar één grote verademing. Bovendien bij 120 maakt ie helmaal geen lawaai, het maakt geluid. Ja meer dan in een 2.4 S60 (Nieuwe 2.4 S40 weet ik niet, veel jonger ontwerp) maar die is ook groter en de rest van de concurrenten in die prijsklasse (Lybra nieuw van een paar jaar geleden) heb 4 cylinders en die maken helemaal geen geluid. Ik krijg keer op keer complimenten van mensen die in mijn auto zitten over het geluid van mijn Lybra.

Tussen de 90 rn 100 is er een constante grom waarneembaar die je zou kunnen beshouwen als luidruchtig, maar daar blijf ik ook bijna nooit tussen hangen. Boven de 180 is ie zelfs fenomenaal stil ook bij 200 km/h.

Heerlijke motor in een heerlijke auto! Helaas een uitstervend ras..

Mattia
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”