nieuwe Delta - ik bestel er vast één

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
Frank

Re: Saai?

Unread post by Frank »

Hoi Dirk,

Wat betreft auto prijzen tussen Belgie en Nederland. Belgie is goedkoper ivm de BPM die men in Nederland heft op een nieuwe auto. Het belasting systeem van biede landen is niet geheel vergelijkbaar.
Hoe duurder de auto in Nederland hoe groter het verschil tussen Nl en Belgie. Maar in Belgie moet je weer belasting betalen om een nieuwe of gebruikte auto in verkeer te stellen. Tot 1900 cc is Belgie vele malen goedkoper dan Nl, ik hebt het dan wel over de diesel auto's. Een diesel is dus al rendabel vanaf ongeveer 10000km!!!! De wegenbelasting voor diesel in Belgie zal de komende jaren verlaagd worden tot benzine niveau.

Voorbeeld mijn Lancia Dedra 1.9TD is 10 fiscale pk, wegenbelasting Belgie 305,= per jaar in Nederland voor deze auto 1200kg is 880,=. Zie hier het verschil. Maar nu komt de verzekering en die is in Belgie dan weer duurder. Voor deze auto met maximale korting in Belgie 385,= dus per saldo is Belgie vriendelijker voor auto's. laten we het dan nog niet eens over de huizen hebben. Maar boodschappen doen is in Belgie weer duurder. Dus vele belgen uit grensstreek komen in Nl de levensmiddellen kopen.

Verder zijn er ook nog verschillen in bijtelling van de lease auto's, Da's in Nl ook veel te hoog!!!

En zo zijn er nog vele verschillen tussen Nederland en de rest van europa. Zoals de autopapieren welke in Nl worden uitgereikt! Deze zijn dus ook niet conform Europese regels! In Nederland moet men zonodig een eigen systeem hebben wat vele malen duurder is. In Belgie krijg je dus het attest van de auto mee waarop dus alle gegevens vermeld staan voor alle belasting systemen door heel europa. Wat het invoeren van een auto vergemakkelijkt.

Hallo Hollanders: het mooiste is nog als je een nieuwe auto gaat kopen, prijs in de prijslijst is de prijs voor de deur!! Gepoetst, matten erin kenteken erop en rijden maar. Enige bijkomende kosten zijn de inverkeerstelling van de nieuwe auto, dus als je goedkoop uit wil zijn blijf onder de 2000cc. En mocht de auto aan alle milieu eisen voldoen dan hoef je in sommige gevallen nauwelijks belasting te betalen.

Groetjes,
Frank.
AnkoB

Re: delta

Unread post by AnkoB »

Hmm, je bedoelt dat ze de jaren überhaupt wat gedaan hebben? Na de foto van Harrison Ford voor een Lybra is er volgens mij geen Lancia advertentie meer van de burelen van Fiat Auto NL gekomen....

Prijs is nu natuurlijk nog blind kijken, maar gezien het formaat zal het rap richting de 28-30 mille gaan....denk aan Volvo V50/ Audi A3 HB.
hilbert

Re: delta

Unread post by hilbert »

mooiste reklame maken ze bij peugeot,of niet????
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”