Even wat stukjes die ik in de nieuwste Autovisie lees, uit een interview met merkdirecteur Olivier Francois:
*We zijn gestart met de bedoeling een nieuwe Delta te maken, maar hoe verder we komen, hoe minder het een Delta wordt. De maatstaf voor deze nieuwe Lancia is de Volvo V50.
*Reken erop dat de nieuwe Lancia belangrijke componenten met een Fiat zal delen. Geen excotische technieken dus, zoals in de tijd van de S4.
*Het is een droom van me om ooit nog eens met een opvolger van de Integrale te komen, maar dat is op dit moment uitgesloten.
*Lancia gaat zich concentreren op de merkwaarden van vóór de sportieve periode. Dat betekent geen 037, Stratos, Fulvia of Delta Integrale.
*Sleutelwoorden zijn elegantie, stijl, moderne -maar geen excotische- techniek en levendige motorisering.
*Het is de bedoeling dat Lancia meehelpt nieuwe klanten naar Fiat als groep te trekken. Sportiviteit is het domein van Alfa.
*Ik denk wel dat een klantenkring bestaat voor iets speciaals van Lancia, maar dat moet dan wel een open auto zijn met een grote bruikbaarheid. En waarom zou die niet iets weg kunnen hebben van de Fulvia conceptcar?
Lancia en de toekomst
Re: Lancia en de toekomst
Ik ben het volledig eens met de toekomst visie die hier over het merk onder woorden wordt gebracht.
Mij bekruipt alleen een overbezorgd gevoel van moedeloosheid als ik hoor dat Lancia vooral een aanvulling is op Fiat i.p.v. dat er wel wordt uitgelegd dat Lancia een eigen rol heeft waar goed is over nagedacht omdat iedereen weet dat een onuitgesproken strategie, jaren lang, van Lancia een spookachtig merk heeft gemaakt waarvan niemand meer weet wat het nu werkelijk is,..behalve de enkele liefhebber die voor zichzelf het merk op een voetstuk heeft staan en verder droomt over hoe geweldig dit merk ooit..ooit was en over hoe het ooit, maar misschien wel nooit, weer zo fantastisch zou kunnen worden.
Elegantie en Stijl zijn wat mij betreft ook te veel de sleutelwoorden die gelden voor de visie van het merk Fiat en de toekomst...Lancia is de L van Luxe en staat voor Niche producten, Hoogwaardige kwaliteit, en de Betere motoren voor elk wat wils (individuele wensen) plus gratis VIP behandeling van een steeds grotere vaste klantenkring, ecellente zelfstandige dealers die men goed kan vinden en onderscheiden omdat ze lijken op ware art galleries waar je het gevoel krijgt dat je iets bijzonders aankoopt...De crème de la crème die de Fiat groep te bieden heeft, zeldzaam in de autowereld. In de toekomst richt Lancia haar speerpunt op vele segmenten met deze kenmerken...En vooral zoals een ieder die Lancia kent moet erkennen ; "een genot voor het oog."
Ik weet ook wel dat Francois niet veel mag melden maar dat is al heel erg lang zo, dus iets meer prikkelenden woorden rondom een 100 jarig merk dat op sterven na dood is, was wel meer op z´n plaats geweest.
Mij bekruipt alleen een overbezorgd gevoel van moedeloosheid als ik hoor dat Lancia vooral een aanvulling is op Fiat i.p.v. dat er wel wordt uitgelegd dat Lancia een eigen rol heeft waar goed is over nagedacht omdat iedereen weet dat een onuitgesproken strategie, jaren lang, van Lancia een spookachtig merk heeft gemaakt waarvan niemand meer weet wat het nu werkelijk is,..behalve de enkele liefhebber die voor zichzelf het merk op een voetstuk heeft staan en verder droomt over hoe geweldig dit merk ooit..ooit was en over hoe het ooit, maar misschien wel nooit, weer zo fantastisch zou kunnen worden.
Elegantie en Stijl zijn wat mij betreft ook te veel de sleutelwoorden die gelden voor de visie van het merk Fiat en de toekomst...Lancia is de L van Luxe en staat voor Niche producten, Hoogwaardige kwaliteit, en de Betere motoren voor elk wat wils (individuele wensen) plus gratis VIP behandeling van een steeds grotere vaste klantenkring, ecellente zelfstandige dealers die men goed kan vinden en onderscheiden omdat ze lijken op ware art galleries waar je het gevoel krijgt dat je iets bijzonders aankoopt...De crème de la crème die de Fiat groep te bieden heeft, zeldzaam in de autowereld. In de toekomst richt Lancia haar speerpunt op vele segmenten met deze kenmerken...En vooral zoals een ieder die Lancia kent moet erkennen ; "een genot voor het oog."
Ik weet ook wel dat Francois niet veel mag melden maar dat is al heel erg lang zo, dus iets meer prikkelenden woorden rondom een 100 jarig merk dat op sterven na dood is, was wel meer op z´n plaats geweest.
Re: Lancia en de toekomst
MEN MOET LANCIA EEN EIGEN WEG LATEN BEWANDELEN ,
ZOALS IN HET VERLEDEN EIGEN MOTOREN EN NIET ZOALS IN DE
VOLKSMOND IETS LUXER FIAT;
LATEN ZE DAAR EENS OVER NADENKEN;
LANCIA BOUWEN ZOALS LANCIA BEDOELD IS VER BOVEN DE MIDDELMAAT
ANDERS
BETER
SUPERAUTO,S............
ZOALS IN HET VERLEDEN EIGEN MOTOREN EN NIET ZOALS IN DE
VOLKSMOND IETS LUXER FIAT;
LATEN ZE DAAR EENS OVER NADENKEN;