nieuwe Delta - ik bestel er vast één
Re: Lelijk?
het wordt tijd dat fiat een keer groen licht geeft voor LANCIA,
ik heb hele mooie concepten de vrieskast in zien gaan en doet
het merk geen goed, bij staanders zien alleen dat wat ze
willen zien en dat is dat steeds niet door gaat,
ik rij geloof nog een jaar door in mijn kappa, een beetje saai model
maar rijdt subliem......
ik heb hele mooie concepten de vrieskast in zien gaan en doet
het merk geen goed, bij staanders zien alleen dat wat ze
willen zien en dat is dat steeds niet door gaat,
ik rij geloof nog een jaar door in mijn kappa, een beetje saai model
maar rijdt subliem......
Re: Lelijk?
Kijk eens op autoweek.nl mensen, ik vind hem alvast mooi de officiele conceptcar! 

Re: Mooi!
Inderdaad ziet er puik uit. Hopelijk niet op het zelfde logge onderstel als van de huidige Fiat Croma en Alfa 159 en Alfa Brera. Dat zou dan wel een dompertje zijn, deze auto's zijn veel te zwaar waardoor er nauwelijks sportiviteit in is te krijgen dus veel pk's noodzakelijk zijn om goed voorruit te komen.
Men schijnt bij Alfa en Fiat bezig te zijn om een nieuw onderstel te ontwerpen en ook nieuwe benzine motoren ivm de zeer slechte erfenis van GM. Ja GM is een autoproducent waar te goed op de centen wordt gelet en men geen oog heeft voor details hoe men wel een automobiel moet ontwerpen. Het aller belangrijkste is om eerst met een goede sportive bodemplaat te beginnen inclusief ophanging. Schijnbaar weet men dit alleen in Italie en laten we dat dan maar zo houden.
Men schijnt bij Alfa en Fiat bezig te zijn om een nieuw onderstel te ontwerpen en ook nieuwe benzine motoren ivm de zeer slechte erfenis van GM. Ja GM is een autoproducent waar te goed op de centen wordt gelet en men geen oog heeft voor details hoe men wel een automobiel moet ontwerpen. Het aller belangrijkste is om eerst met een goede sportive bodemplaat te beginnen inclusief ophanging. Schijnbaar weet men dit alleen in Italie en laten we dat dan maar zo houden.
Re: Saai?
De Kappa een saai model? ...Een van de meest intelligente ontwerpen die ooit is toegepast op een 4 deurs in dat segment?!? Smaakvol design met veel details/aspecten die nooit zijn nagedaan vanwege de unieke klasse die vele andere merken niet verstaan of kunnen toepassen.
Waarom rijdt een überhaupt een volbloed Lancia in dat geval, als ik vragen mag?
Ik geniet van dat model terwijl ikzelf een andere rijd die ik net zo fantastisch vind.
Waarom rijdt een überhaupt een volbloed Lancia in dat geval, als ik vragen mag?
Ik geniet van dat model terwijl ikzelf een andere rijd die ik net zo fantastisch vind.
Laat het even uitleggen vanaf de rai 1995 vind/vond ik de kappa
een heel mooie auto nog steeds trouwens, maar kijk naar de thema, lybra,thesis,
hebben ,of hadden een grotere uitstraling,
niet te min erger ik me aan mensen die neus van de kappa met een skoda vergelijken.
misshien had ik me verkeerd uitgedrukt.
een heel mooie auto nog steeds trouwens, maar kijk naar de thema, lybra,thesis,
hebben ,of hadden een grotere uitstraling,
niet te min erger ik me aan mensen die neus van de kappa met een skoda vergelijken.
misshien had ik me verkeerd uitgedrukt.
De Kappa (sedan) is echt wel saai. Ik heb er zelf ook een en kan het dus weten. Het design is verouderd en doet zelfs wat Japans aan. Mijn dochters (9 en 13) vinden het net een taxi en willen er eigenlijk niet in gezien worden. Waarom heb ik er dan een? Omdat het een van de lekkerst rijdende auto's van de laatste 10 jaar is. Onovertroffen comfort voor een belachelijk lage prijs. Daar kan geen Volvo, BMW of wat dan ook tegenop.
Ik val van de ene verbazing in de ander... Ik kan Hilbert wel enigzins volgen maar nu dit!?
Een kappa die enigzins Japans aan doet ?
Het is een tijdloos design. Kan wat behoudend (`saai´) overkomen als je wat minder oog hebt voor detail en liever kijkt naar het gekke lijnenspel van een moderne 5 serie of wanneer je waarde hecht aan veel plastic. De zijkant met deuren en raamlijn is mooier dan die van een Thesis, de koffer bak met achterlicht units is eindeloos mooi vormgegeven evenals de motorkap die heel mooi taps toe loopt. Het interieur is inmiddels wat gedateerd maar nog steeds een lust voor het oog (vooral in Poltrona Frau leer) als je het vergelijkt met spartaanse ziekenhuiswachtkamers die vaak fungeren als interieur van een Audi of Mercedes. Bovendien geeft het totaalbeeld van de Kappa behalve elegantie ook een bepaalde kracht weer waardoor het doet denken aan een Maserati QP uit dezelfde tijd.
Maar goed het gros geeft geen drol om hoe zijn of haar auto er uitziet en waarschijnlijk rijdt een deel van dat gros ook nog es een modern Lancia icoon als de Kappa!? Dit zegt iets over de kwaliteit van die auto en over hoe weinig Lancisti zich nog bevinden in de lage landen vandaag de dag. Maar goed dit kan allemaal veranderen na de eerste nieuwe successen van ons geliefde merk. Fiat heeft het immers beloofd afgelopen week in Venetië..
PS: Willem L. ik neem je kinderen niets kwalijk...geef ze een K3 auto a.u.b. (Mini cooper met regenboogkleuren en grote klok op het dashboard ofzo)
Een kappa die enigzins Japans aan doet ?
Het is een tijdloos design. Kan wat behoudend (`saai´) overkomen als je wat minder oog hebt voor detail en liever kijkt naar het gekke lijnenspel van een moderne 5 serie of wanneer je waarde hecht aan veel plastic. De zijkant met deuren en raamlijn is mooier dan die van een Thesis, de koffer bak met achterlicht units is eindeloos mooi vormgegeven evenals de motorkap die heel mooi taps toe loopt. Het interieur is inmiddels wat gedateerd maar nog steeds een lust voor het oog (vooral in Poltrona Frau leer) als je het vergelijkt met spartaanse ziekenhuiswachtkamers die vaak fungeren als interieur van een Audi of Mercedes. Bovendien geeft het totaalbeeld van de Kappa behalve elegantie ook een bepaalde kracht weer waardoor het doet denken aan een Maserati QP uit dezelfde tijd.
Maar goed het gros geeft geen drol om hoe zijn of haar auto er uitziet en waarschijnlijk rijdt een deel van dat gros ook nog es een modern Lancia icoon als de Kappa!? Dit zegt iets over de kwaliteit van die auto en over hoe weinig Lancisti zich nog bevinden in de lage landen vandaag de dag. Maar goed dit kan allemaal veranderen na de eerste nieuwe successen van ons geliefde merk. Fiat heeft het immers beloofd afgelopen week in Venetië..
PS: Willem L. ik neem je kinderen niets kwalijk...geef ze een K3 auto a.u.b. (Mini cooper met regenboogkleuren en grote klok op het dashboard ofzo)