Elentinos,
Mijn kribbige reactie kwam voort uit het feit dat je schreef over het recht van bestaan van Lancia als "volumemerk".
Het zal komen dat ik het woord "volumemerk" nooit eerder tegenkwam en dat ik daarbij moest denken aan de keuze die de massa van autokopers maakt. Alleen al het woord "volumemerk" deed mij huiveren.
Daarbij denk ik aan massaal, aan groot en lomp, aan creatiefloos.
Dankzij het feit dat de bewindvoerders bij Fiat in de meeste gevallen aan de technici bij Lancia de vrije ruimte geven krijgen de "marketeers" bij Lancia gelukkig geen voet aan de grond.
En zo komt het dat Lancia, gelukkig maar, nooit een "volumemerk" zal worden.
Dat is bij het volkje van de technici bij Lancia ook nooit de bedoeling geweest. Zij hebben al genoeg lol omdat zij mogen werken aan het bouwen van schitterende en oogstrelende speeltjes.
Speeltjes die voldoende gekocht worden om de ontwerpers en makers ervan het hoofd ruim boven water te houden.
Viva Lancia!
toekomst?
Re: toekomst? JUICHT, mensen JUICHT :-)
Bron Autoweek.nl:
Lancia heeft bevestigd dat er een snelle versie komt van de Ypsilon. Verder wil het merk weer ´terugkeren naar sportiviteit´. Hoe dat gaat worden ingevuld, wordt nog niet nader toegelicht.
Op basis van de Ypsilon Sport, die onlangs op de Autosalon van Genève is gepresenteerd, komt in 2006 een productiemodel. Het is al zeker dat onder de motorkap de 150 pk sterke dieselmotor zal komen, net als in het studiemodel. Waarschijnlijk zal de sportieve Ypsilon niet zo uitbundig zijn als de concept car; op verschillende details zullen de auto´s van elkaar verschillen.
Lancia geeft aan dat de komst van de Ypsilon Sport voor het merk de ´terugkeer naar sportiviteit´ markeert. Hoe die verandering gaat worden ingevuld, is nog niet bekend. Volgens geruchten zou de nieuwe directeur Sergio Marchionne al zijn goedkeuring hebben gegeven voor een auto in het C-segment in 2007. In dat segment was Lancia altijd actief met de Delta. De Nederlandse woordvoerder van Lancia kan een terugkeer van de Delta echter niet bevestigen.
Lancia heeft een goed 2004 achter de rug. Hoewel de aantallen nog steeds niet indrukwekkend zijn, was het merk procentueel gezien een van de grootste stijgers in Europa. Ook in Nederland was het merk succesvol: in 2003 werden 636 Lancia´s op kenteken gezet. In 2004 waren dat er 901. Geen indrukwekkende aantallen, maar wél een stijging van 41 procent.
Vooral na het lezen van die laatste passage maakte mijn hart een verbaasd maar vrolijk sprongetje
:-)
Goedgeluimde greetz, Frederik
Lancia heeft bevestigd dat er een snelle versie komt van de Ypsilon. Verder wil het merk weer ´terugkeren naar sportiviteit´. Hoe dat gaat worden ingevuld, wordt nog niet nader toegelicht.
Op basis van de Ypsilon Sport, die onlangs op de Autosalon van Genève is gepresenteerd, komt in 2006 een productiemodel. Het is al zeker dat onder de motorkap de 150 pk sterke dieselmotor zal komen, net als in het studiemodel. Waarschijnlijk zal de sportieve Ypsilon niet zo uitbundig zijn als de concept car; op verschillende details zullen de auto´s van elkaar verschillen.
Lancia geeft aan dat de komst van de Ypsilon Sport voor het merk de ´terugkeer naar sportiviteit´ markeert. Hoe die verandering gaat worden ingevuld, is nog niet bekend. Volgens geruchten zou de nieuwe directeur Sergio Marchionne al zijn goedkeuring hebben gegeven voor een auto in het C-segment in 2007. In dat segment was Lancia altijd actief met de Delta. De Nederlandse woordvoerder van Lancia kan een terugkeer van de Delta echter niet bevestigen.
Lancia heeft een goed 2004 achter de rug. Hoewel de aantallen nog steeds niet indrukwekkend zijn, was het merk procentueel gezien een van de grootste stijgers in Europa. Ook in Nederland was het merk succesvol: in 2003 werden 636 Lancia´s op kenteken gezet. In 2004 waren dat er 901. Geen indrukwekkende aantallen, maar wél een stijging van 41 procent.
Vooral na het lezen van die laatste passage maakte mijn hart een verbaasd maar vrolijk sprongetje

Goedgeluimde greetz, Frederik
Dat zijn nu ook geen getallen om over naar huis te schrijven die 636 en 901.Is dat dan echt zo slecht verkocht?
Marc.
Marc.
Maar enfin, bekijk het nu eens positief ? Het stijgt toch ?
En anderzijds, moest ik een Nuova Ypsilon hebben, zou ik ook niet willen dat die op iedere straathoek stond hoor (zoals Punto 2 bijv)
Plus worden de geruchten sterker en sterker betreffende een nieuwe Delta.
Neenee, we zijn Lancia nog niet kwijt

Plus worden de geruchten sterker en sterker betreffende een nieuwe Delta.
Neenee, we zijn Lancia nog niet kwijt

Whoops, zie net dat Ben mij voor was op 19-02 met het posten van die heuglijke nieuws in topic 'lichtpunten'
Mijn excuses
Fred
Mijn excuses

Fred
Excuses overbodig Frederik 146JTD. Want slechts één zin van jouw bericht zou eventueel een doublure genoemd kunnen.
Enne............ ik juich met je mee.
Enne............ ik juich met je mee.
Ik denk dat Di Montezemolo in dit stadium niet verweten kan worden dat Lancia nog steeds weinig prioriteit heeft. Om Lancia meer niche te maken moet het vooral eerst weer naam kunnen maken en daarom is de aanpak van A en B modellen (SUV sedici/suzuki) met een Fiat achtergrond geen onverstandige. Het is juist een teken aan de wand dat Lancia een nieuwe `voedingsbodem´ krijgt. De Ypsilon en de Musa worden ge-restyled en de SUV krijgt eenzelfde smoelwerk wat volgens mij een voorbode is voor een nieuwe styling die officieel zijn introuductie zal kennen op de nieuwe Delta in 2007 (Het Italiaanse publiek dat fundamenteel is, accepteerd over het algemeen de `Thesistaal´ niet!). Vanuit deze niche hatchback die slechts serieus beconcureerd zal worden vanuit de Audi hoek zal de toon gezet worden voor de toekomst van Lancia. Fiat ziet ook in dat Lancia een extra poot is om het concern op de lange termijn meer kansen/mogelijkheden te geven echt groot te worden. Fiat wil kleine en grote auto´s maken, chique en sportieve, kortom van alle markten thuis ondergebracht onder één naam. Als het een partner nodig zal hebben, dan tijdelijk. Continuïteit is nl. het sleutelwoord. En dat heeft bijna het hele bedrijf nog niet (op de commerciele voertuigen na misschien). Mijn conclusie is dat bijzondere Lancia´s als de Fulvia een nieuwe Delta en een succes in het topsegment b.v. (d.w.z. dat er gewoon genoeg van verkocht zullen worden, momenteel worden maar 7 Thesis´ per dag gebouwd!) pas een kans hebben wanneer het hele bedrijf het gewenste gezondheidsniveau zal bereiken, te beginnen met Fiat, Alfa Romeo en langzaam maar zeker...LANCIA!
Persoonlijk hoop ik dat er ook ooit weer ruimte zal zijn voor een compacte berlina in het D segment die iets minder lomp is qua afmetingen dan zijn beoogde duitse concurrenten. De Delta van 1980 was ook een basis voor dergelijke modellen, hopelijke is dat in 2007 weer het geval. Ik denk dat 2007 trouwens ook het laatste jaar van de Thesis zal worden.
Met een bonkend Lanciahart groet ik u,
Mattia Mariani (Lybra 2.0 Berlina)
Persoonlijk hoop ik dat er ook ooit weer ruimte zal zijn voor een compacte berlina in het D segment die iets minder lomp is qua afmetingen dan zijn beoogde duitse concurrenten. De Delta van 1980 was ook een basis voor dergelijke modellen, hopelijke is dat in 2007 weer het geval. Ik denk dat 2007 trouwens ook het laatste jaar van de Thesis zal worden.
Met een bonkend Lanciahart groet ik u,
Mattia Mariani (Lybra 2.0 Berlina)