Lancia in Frankrijk

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
Koen Kooi

Re: LANCIA HELDENROL

Unread post by Koen Kooi »

Klein foutje: 2006 moet zijn 2000.
henk

Unread post by henk »

Zoals jij zijn er heel veel Koen en volgens mij is dat het grootste probleem bij Lancia, al jaren. Voor de succesvolle Delta was geen opvolger en dat heeft veel klanten gekost. Nu is er voor de Lybra en de Thesis geen opvolger en die komt er voorlopig ook niet. Ook die klanten zijn dus weg.
Als ze straks de nieuwe mini-SUV en in 2007 de nieuwe Delta willen verkopen kunnen ze dus niet, zoals andere merken, leunen op merktrouwheid van 60-70% vanuit voorgaande modellen, maar moeten ze voor iedere te verkopen exemplaar iemand van een ander merk trekken. Dat zal niet meevallen. Ze hadden er beter aan gedaan om dit jaar een opvolger klaar te hebben voor de Lybra en volgend jaar voor de Thesis en Phedra, maar nu lijkt het erop dat vrijwel alle bestaande nieuw-rijders een ander merk kiezen. Jammer, en onnodig omdat men meestal wel tevreden was.

Mattia, jij bent het best op de hoogte van de Italiaanse plannen. Kun jij ons nog opvrolijken met goed nieuws?

Henk
Koen Kooi

Unread post by Koen Kooi »

Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en mijn Lancia ingeruild. Een Mercedes-dealer was zo vriendelijk nog 40% (als je echte inruil en kortingen bij elkaar telt) van de nieuwprijs van mijn Lybra SW LX 1.9 jtd (met fabrieksschuifdak en -navigatie) uit 2000 met 150.000 km op de teller te betalen.
Ik rij nu een maand in mijn Mercedes C 230 en mijn conclusie:
De Lancia Lybra is een mooie auto met een heel eigen uitstraling (ook heel comfortabel) maar is niet van het zelfde niveau als een Mercedes C als het gaat om aandrijflijn, geluidsniveau en afwerking. Ik voeg daar wel aan toe dat de vergelijking van een 4-cylinder diesel met een V6-benzine op het gebied van geluidsniveau redelijk mank gaat. Neemt niet weg dat ook het schuifdak van de Mercedes minder turbulentie (en dus geluid) geeft dan dat van de Lancia.
Toch zal de Lancia Lybra mij altijd bij blijven als een auto met stijl en karakter. Nogmaals: het is jammer dat Lancia kennelijk niet in staat is om een adequate modellenpolitiek te voeren. Anders had ik kunnen besluiten om voor altijd Lancista te worden.
HILBERT

Re: Lancia in Frankrijk

Unread post by HILBERT »

wat is het nu aan de hand kan men nog geen 4000 YP en musa,s
afzetten in nederland dan is het met de verkooporganisatie toch
wel goed mis als je bedenkt dat men bij concurenten wel 5 of 6
maal zoveel verkoopt.
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”