beslaan van de ramen
beslaan van de ramen
Ik rij een lancia lybra en heb een vraag en misschien heeft er iemand een oplossing voor het beslaan van de binnen ramen als de temperatuur 3 graden aan gaat geven en het waarschuwings belletje gaat dan zijn de ramen binnen een paar seconden volledig beslagen en het duurt dan wel even voor dat je weer zicht krijgt,ik vind dit een gevaarlijk moment omdat het gebeurde in de bergen in oostenrijk en je daar een twee drie geen parkeer plaats tegen komt en wel bezig bent met de berg af te gaan en van de week precies het zelfde bij 3 graden het belletje en weer in een poep en een zucht alles weer beslagen.
Gaarne jullie reactie`s
Gaarne jullie reactie`s
Re: beslaan van de ramen
Inderdaad bekend probleem bij de Lybra. Bij mij helpt het door de knop voor recurculatie binnenlucht op manueel steeds buitenlucht (oranje lampje licht op in knop) te plaatsen in de winterperiode ipv in automatische stand. De airco aan laten staan, dus niet de knop "econ" indrukken.
Dit wordt trouwens ook aanbevolen in een schrijven van de invoerder aan de dealers.
Zie ook Lybra forum.
Succes,
Patrick
Ik heb dit probleem van de week toevallig ook gehoord bij de dealer toen er een klant was. ( gewoon gedult hebben )
inderdaad. zorgen dat altijd het linkse oranje lampje brand, en bij erg beslagen ruiten de blower boven zetten. inderdaad ontwasemt bij heel veel vocht en meerdere mensen in de auto slecht
Ik ben nu ondertussen kampioen ontwasemen, want dat word je wel als je een Lybra rijdt in de winter...Als het 4 graden is ga ik nerveus naar de indicator kijken en naar de lucht om te zien of het gaat regenen want dan wordt het al gauw 3 graden en dan ping...ping!!!! PAS OP UW RAMEN GAAN BESLAAN! (Beter dan uitlaat gassen in je auto zoals bij sommige Dedra´s die in Italië zijn verkocht). Ik vraag me af waarom is er bij dit soort zaken niet gekeken naar het moedermerk.. Over de Lybra is lang gedaan dus de tijd was er wel. Ontwasemt een Marea of 156 ook slecht??? Nee!
Gister was ik het zat, met meer mensen ben je helemaal kansloos, jassen dicht en even m´n ruit open (niet helemaal), kachel op slechts 18 en stand manueel op 2 streepjes dan gaat het goed (ik lijk wel een drukke Boeing piloot op zo´n moment). Zeker in jouw geval daar in Oostenrijk had je eerst de snelle ontwaseming met pijlte boven en onder moeten doen en daarna op een paar streepjes en je zijruit een eindje open... Maar het blijft belachelijk voor zo´n fantastische auto het is echt een mooi weer rijder die Lybra. Zodra je overdag rijdt en op je eigen zijraam een wasempje ziet ontstaan moet je ingrijpen. Iets te veel warme lucht is funest en te weinig ook...
Nou ja succes ermee...
Gister was ik het zat, met meer mensen ben je helemaal kansloos, jassen dicht en even m´n ruit open (niet helemaal), kachel op slechts 18 en stand manueel op 2 streepjes dan gaat het goed (ik lijk wel een drukke Boeing piloot op zo´n moment). Zeker in jouw geval daar in Oostenrijk had je eerst de snelle ontwaseming met pijlte boven en onder moeten doen en daarna op een paar streepjes en je zijruit een eindje open... Maar het blijft belachelijk voor zo´n fantastische auto het is echt een mooi weer rijder die Lybra. Zodra je overdag rijdt en op je eigen zijraam een wasempje ziet ontstaan moet je ingrijpen. Iets te veel warme lucht is funest en te weinig ook...
Nou ja succes ermee...
Dit is allemaal nu wel moi gezegt maar het lost niks op. Zoals gezegt ik rijdt dan wel geen libra maar heb afgelopen week wel opgelet bij zoon auto. Iedereen heeft het over beslangen zijruiten maar heeft er ooit iemand opgelet of de lucht wel uit de roosters komt. Is daar gewoon te weinig lucht oorzaak de sluiting tussen de voorpotieren ? Daar zit namelijk een sluit rubber en als dit niet goed werkt krijg je je ramen natuurlijk nooit schoon. En zo zijn er zoveel mogelijkheden. ( uit ervaring met sommige thema probeleempjes in der jaren )
het schijnt dat je altijd de voorruitverwarming aan moet zetten. Acherruiten kun je niet schoon krijgen. en de temperatuur opvoeren. ( vocht verdwijdt toch bij een warme auto ?? )
Een kappa heeft er ook geen last van omdat de roosters ook in het dasboard zitten dus dit geeft te denken !
het schijnt dat je altijd de voorruitverwarming aan moet zetten. Acherruiten kun je niet schoon krijgen. en de temperatuur opvoeren. ( vocht verdwijdt toch bij een warme auto ?? )
Een kappa heeft er ook geen last van omdat de roosters ook in het dasboard zitten dus dit geeft te denken !
Even wat anders hoeveel standen heeft de aanjager ?
Op een dedra was dat ook altijd te weinig deze liep standaard ook te zacht !
Op een dedra was dat ook altijd te weinig deze liep standaard ook te zacht !
Bij mijn weten heeft het te maken met een zwakke luchtafvoer waardoor je een saunaeffect krijgt. Warme lucht zat en de aanjager is ook sterk zat maar de lucht blijft in de auto en dat is het probleem!
Dan wordt het dus gewoon rijden met de achterramen een stukje open !! en opgelost probleem. Of denk ik er nu te makkelijk over ??
Dat is dus precies wat ik probeerde laatst (op advies van een ander) en dat hielp niet echt, dus dan m´n voorraam maar een eindje open en..............je zag het verdwijnen. (Ik was wel alleen.)