Vandaag pas las ik in de Autovisie van 27 februari het artikel over de redding van Fiat Auto met daarin een interview met de in het begin van 2002 aangestelde Giancarlo Boschetti, "chief executive officer".
Het zou mij niet verbazen als deze man de redder zou blijken te zijn vanuit Turijn.
De eerste tekenen zijn zichtbaar geworden, en Boschetti lijkt niet alleen een kundig maar ook een praktisch denkend en bevlogen man te zijn. Vooral aan dit laatste mankeerde het al lange tijd in Turijn, hetgeen zijn weerslag kreeg op de kwaliteit van o.a. de importeur in Nederland.
Het leek daar, en bij de top in Turijn op: "blijf zitten waar je zit en verroer je niet".
De uitspraken die Boschetti in het interview doet getuigen voor mij op een zeer creatieve en heel praktisch denkende geest. De interviewer zelf spreekt over een "ijzervreter". Daarvan komen we er, in combinatie met een groot verantwoordelijkheidsgevoel, in de top van zéér grote bedrijven tegenwoordig bijna geen meer tegen.
Viva Lancia!
Giancarlo Boschetti
Re: Giancarlo Boschetti
Goedzo,
Bedankt voor de infomatie. Het probleem voor mij is ik zit in Engeland.
Heeft autovisie een web site vaar ik de info zal kunnen ophalen?
D.G. Pieter Bergman
Bedankt voor de infomatie. Het probleem voor mij is ik zit in Engeland.
Heeft autovisie een web site vaar ik de info zal kunnen ophalen?
D.G. Pieter Bergman
Hallo Pieter,
Ik had zelf het het artikel met daarin het interview in de papieren uitgave van Autovisie gelezen.
In www.autovisie.nl vond ik onder "Archief", in "FIAT vecht terug", voor het interview met Boschetti, een verwijzing naar de papieren uitgave van Autovisie.
Omdat ik geen scanner heb kan ik je het (volledig) artikel helaas niet toesturen.
Tiny
Ik had zelf het het artikel met daarin het interview in de papieren uitgave van Autovisie gelezen.
In www.autovisie.nl vond ik onder "Archief", in "FIAT vecht terug", voor het interview met Boschetti, een verwijzing naar de papieren uitgave van Autovisie.
Omdat ik geen scanner heb kan ik je het (volledig) artikel helaas niet toesturen.
Tiny
De FIATgroep heeft in het verleden wel meer voor problemen gestaan.
Ik heb er alle vertrouwen in, dat dat ook nu wel weer goed komt.
Zeker een man als Boschetti, die zijn schouders eronder gaat zetten.
Ik hoop wel van harte, dat Lancia op eigen benen zal (kunnen) blijven staan.
Niets ten nadele van de Stilo.Persoonlijk vind ik, dat deze auto een eigen
persoonlijkheid mist(Uitgezonderd Abarthversie)
Fiat is niet meer, wat het geweest is(Door bemoeienis van GM)
Lancia blijft lekker eigenwijs en dat moet zo blijven.We willen ons immers
onderscheiden van de massa en accepteren geen eenheidsworst.
Dat is wat ik ook zo bewonder in Enzo Ferrari.Heeft altijd op eigen benen gestaan
en liet zich niets opleggen.
Ik heb er alle vertrouwen in, dat dat ook nu wel weer goed komt.
Zeker een man als Boschetti, die zijn schouders eronder gaat zetten.
Ik hoop wel van harte, dat Lancia op eigen benen zal (kunnen) blijven staan.
Niets ten nadele van de Stilo.Persoonlijk vind ik, dat deze auto een eigen
persoonlijkheid mist(Uitgezonderd Abarthversie)
Fiat is niet meer, wat het geweest is(Door bemoeienis van GM)
Lancia blijft lekker eigenwijs en dat moet zo blijven.We willen ons immers
onderscheiden van de massa en accepteren geen eenheidsworst.
Dat is wat ik ook zo bewonder in Enzo Ferrari.Heeft altijd op eigen benen gestaan
en liet zich niets opleggen.