Wordt binnenkort verkocht; Delta 1.8 gold.

Discussie en vraagbaak over Delta 3
frans

Wordt binnenkort verkocht; Delta 1.8 gold.

Unread post by frans »

Al meer dan veertig jaar ras lanciist, hobbyist en nu pensionado, kreeg ik vorig jaar de kans om een echte Delta executive 1.8 met schade en achterstallig onderhoud te kopen, die heb ik weer in topstaat gebracht, dus gaat de huidige Delta in de verkoop, rond eind februari. Km stand c.a.220Dkm, verkeert in prima probleemloze staat van onderhoud (net als onze andere Lancia's) en heeft een schuifdak, stoelverwarming en pirelli all season banden. Ik hoop dat ie naar een liefhebber gaat (en niet naar een handelaar!) en kan weg voor een gunstige prijs.
Verdere info op internet sites.
Attachments
delta 11.jpg
delta 1.jpg
Last edited by frans on 27 Jan 2025, 17:02, edited 5 times in total.
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200, Delta 1.8 executive.
Dickamerica

Re: Wordt binnenkort verkocht; Delta 1.8 gold.

Unread post by Dickamerica »

Pm Frans
frans

Unread post by frans »

??
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200, Delta 1.8 executive.
Dickamerica

Ik heb je een privebericht gestuurd met mijn contactgegevens.
Dickamerica

En ik zie de Delta nu op Marktplaats staan.

Startbod ingevuld

Ik hoor graag even van je Frans/Cees

Mvg Dick
Ruud24K

Unread post by Ruud24K »

Hoi Frans,
Ik heb zelf een Delta met ditzelfde interieur. Het valt me op dat hiervan het leer boven de midden console (ook) los gekomen is. Hoe heb je dat terug gekregen? Is er misschien al meer over geschreven op dit forum?

Bedankt alvast!
Groetjes, Ruud
frans

Unread post by frans »

Hallo Ruud,
Een bekend probleem ja, ook de executive die ik gekocht heb zat het behoorlijk los. Oplossing is echter eenvoudig:
(Mits er niet aan geklungeld is)
Met een föhn eerst de dikke naadstrook (die de oorzaak is) verwarmen en oprekken zodat ie weer in de sleuf past, daarna zowel daschbovenkant als het losse deel voorzichtig verwarmen en de bekleding richting ruit terug strijken. Met de föhn nog nastrijken. Ik heb daana een gebogen plaatje met gewicht tpv naad orop gezet en een nacht laten staan.

Alleen geschikt voor handige harrys!! Teveel hitte op een plek kan de folie verbranden!!

Eea blijft redelijk lang zitten maar na een tijd kan het toch weer misgaan oa door de zon!
De tweede keer heb met een kwast wat (action) lijm erbij gebruikt.
Mv, frans
Ruud24K

Unread post by Ruud24K »

Bedankt Frans!

Ik ben niet onhandig, en redelijk voorzichtig. Dus ik durf dit wel aan. Enorm bedankt!

Groetjes Ruud
frans

Unread post by frans »

Oké! Nog even: met föhn bedoel ik geen haarfohn maar een hoog temperatuur föhn (ferm ofzo, voor een prikkie bij action) Maar dat had je wellicht al begrepen 😉. Succes!
frans

Unread post by frans »

Delta is verkocht!!
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”