Ik heb de boven beugel er af en de clips links +de 2 boutjes en er zit vrij veel beweging in alleen krijg ik de indrul dat onderaan aan de plastic unit een centreer pin zit maar kan de unit genoeg oplichten. Moet de slijkweerder hier echt voor gedemonteerd worden?
Aan de unit is niks alleen krijg ik de dimlamp er niet meer in en dacht dat het stuk eenvoudiger zou zijn de ganse unit te demonteren?
Alle soggesties zijn welkom, alvast bedankt.
Vervangen koplamp unit kant passagier
Re: Vervangen koplamp unit kant passagier
Tegenwoordig bitter weinig respons hier.
Dan maar eens goed bekeken of de kruis/dim lamp passagier zijde niet vervangbaar is zonder de hele lampunit en de bumper uit te bouwen.
Het gaat niet makkelijk en zeg maar helemaal niet zonder de bovengenoemde uitbouw kant bestuurder daar er daar ook de ruitensproeier reservoir en de batterij extra dicht tegen aan zit.
De passagier kant lukte me wel om de lamp zelf te demonteren maar in eerste instantie helemaal niet om ze terug te monteren. Kan misschien wel lukken met Italiaanse freele handjes maar alhoewel ik helemaal geen koolschoppen heb..... nee dus.
Uiteindelijk wel gelukt met behulp van een spiegeltje zo dat je ten minste ziet hoe de lamp en de bevestigingsveer horen te zitten.
Misschien heeft iemand iets aan onderstaande "how to" [u][b]kant passagier[/b][/u]
Metalen beugel die voorkant met binnen spatbord verbind loshalen , dacht 5 x boutje van 13.
Rubber afdichting van lampunit afhalen.
Lampveer loshalen, haal je makkelijks los door de twee veerbenen uit de scharnier gaatjes samen te drukken.
H 7 lamp uit de unit nemen.
Spiegeltje er bij halen en binnenkant van de lampunit goed bekijken zodat je de lamp blind kan op zijn plaats brengen. Blind want gezien je hele hand in de lampunit verdwijnt heb je nu aan het spiegeltje helemaal niets.
Eens de lamp geplaatst in de juiste positie terug spiegeltje er bij zodat je ziet hoe de veer gemonteerd dient te worden.
De veerbenen eerst in de scharnier gaten en vast zetten met de andere kant achter een soort van dubbele haak vast zetten door de veer lichtjes naar links of rechts ( weet ik niet meer) te buigen.
Rubber afdek schijf/dop terug plaatsen en klaar is kees.
Kant bestuurder is het andere koek, zo te zien dien je om "makkelijk" te werken dien je eerst de batterij en de ruitensproeier fles te verwijderen, lukt het dan nog niet dan vrees ik dat de bumper er af moet maar dat is een ander vrij simpel verhaal.
Dan maar eens goed bekeken of de kruis/dim lamp passagier zijde niet vervangbaar is zonder de hele lampunit en de bumper uit te bouwen.
Het gaat niet makkelijk en zeg maar helemaal niet zonder de bovengenoemde uitbouw kant bestuurder daar er daar ook de ruitensproeier reservoir en de batterij extra dicht tegen aan zit.
De passagier kant lukte me wel om de lamp zelf te demonteren maar in eerste instantie helemaal niet om ze terug te monteren. Kan misschien wel lukken met Italiaanse freele handjes maar alhoewel ik helemaal geen koolschoppen heb..... nee dus.
Uiteindelijk wel gelukt met behulp van een spiegeltje zo dat je ten minste ziet hoe de lamp en de bevestigingsveer horen te zitten.
Misschien heeft iemand iets aan onderstaande "how to" [u][b]kant passagier[/b][/u]
Metalen beugel die voorkant met binnen spatbord verbind loshalen , dacht 5 x boutje van 13.
Rubber afdichting van lampunit afhalen.
Lampveer loshalen, haal je makkelijks los door de twee veerbenen uit de scharnier gaatjes samen te drukken.
H 7 lamp uit de unit nemen.
Spiegeltje er bij halen en binnenkant van de lampunit goed bekijken zodat je de lamp blind kan op zijn plaats brengen. Blind want gezien je hele hand in de lampunit verdwijnt heb je nu aan het spiegeltje helemaal niets.
Eens de lamp geplaatst in de juiste positie terug spiegeltje er bij zodat je ziet hoe de veer gemonteerd dient te worden.
De veerbenen eerst in de scharnier gaten en vast zetten met de andere kant achter een soort van dubbele haak vast zetten door de veer lichtjes naar links of rechts ( weet ik niet meer) te buigen.
Rubber afdek schijf/dop terug plaatsen en klaar is kees.
Kant bestuurder is het andere koek, zo te zien dien je om "makkelijk" te werken dien je eerst de batterij en de ruitensproeier fles te verwijderen, lukt het dan nog niet dan vrees ik dat de bumper er af moet maar dat is een ander vrij simpel verhaal.
-
Beste,
Fora in Nederland zijn helaas niet meer populair.
Delta koplampen vervangen is inderdaad vrij vervelend.
Bijrijderskant is nog aardig te doen.
Bestuurderskant is stuk lastiger.
De vulpijp van de sproeiertank is speciaal hiervoor eenvoudig te demonteren.
Goede werklamp en spiegeltje zijn een must
Het probleem is dat de fittingen diep in het lamphuis zitten en H7 zijn sowieso al vervelende lampjes.
Tip: vervang ze meteen door xenon of Led.
Die gaan jaren mee en nog veel beter licht en mooier.
Groet Dick
Fora in Nederland zijn helaas niet meer populair.
Delta koplampen vervangen is inderdaad vrij vervelend.
Bijrijderskant is nog aardig te doen.
Bestuurderskant is stuk lastiger.
De vulpijp van de sproeiertank is speciaal hiervoor eenvoudig te demonteren.
Goede werklamp en spiegeltje zijn een must
Het probleem is dat de fittingen diep in het lamphuis zitten en H7 zijn sowieso al vervelende lampjes.
Tip: vervang ze meteen door xenon of Led.
Die gaan jaren mee en nog veel beter licht en mooier.
Groet Dick
Thanks Dick en ben het er 100 % mee eens.
MBT de sproeiwaterstof fles verwijdering dat heb ik niet nagekeken maar stelt in ieder geval gerust.
Mbt de led lampen, moet er dan geen apart doosje sturing of ik weet niet wat bijgeplaats worden? Zoniet heb je eventueel een linkje van waar te krijgen?
Alvast bedankt vr gr
Chris
MBT de sproeiwaterstof fles verwijdering dat heb ik niet nagekeken maar stelt in ieder geval gerust.
Mbt de led lampen, moet er dan geen apart doosje sturing of ik weet niet wat bijgeplaats worden? Zoniet heb je eventueel een linkje van waar te krijgen?
Alvast bedankt vr gr
Chris
-
Chris,
De vulpijp van sproeiertank zit geklikt in een clipje en de pijp zelf zit los in de tank in een rubber. Je trekt het er zo uit
Xenon aftermarket: daar zit voor elke kant een los ballast kastje bij ja
Deze komen op een plekje achter de koplampen.
Gaatje in koplamp afdekdop maken voor de draden,beetje kit eromheen.
De rest is plug en play.
Als je handig bent is het een klus van zeg 1 uur.
Ik heb het paar jaar geleden gedaan,maar geen fotoos ervan
Die Delta rijd nog steeds rond met 350dkm zag ik laatst.
LED H7 lampen zijn het nog modernere alternatief en inmiddels zijn er diverse goede producten op de markt.
Zelfs al met E keur.
Al maakt dat met Lenskoplampen niet heel veel uit.
Dit is helemaal eenvoudig want is niets anders als een gewone H7 lamp qua montage.
Enige dingetje is dat de achterkant van de LED lamp wel zo goed mogelijk overeen moet komen qua vorm en afmetingen ivm de vastzet klemmetjes.
Er zijn namelijk lampen welke te groot zijn en je dan de klemmetjes er niet omheen krijgt.
Bij een Delta waar je er al nauwelijks bij komt is dat niet te doen.
Ik zal later even kijken welke ik vorig jaar kocht voor een Delta welke ik in onderhoud heb .
Groet Dick
De vulpijp van sproeiertank zit geklikt in een clipje en de pijp zelf zit los in de tank in een rubber. Je trekt het er zo uit
Xenon aftermarket: daar zit voor elke kant een los ballast kastje bij ja
Deze komen op een plekje achter de koplampen.
Gaatje in koplamp afdekdop maken voor de draden,beetje kit eromheen.
De rest is plug en play.
Als je handig bent is het een klus van zeg 1 uur.
Ik heb het paar jaar geleden gedaan,maar geen fotoos ervan
Die Delta rijd nog steeds rond met 350dkm zag ik laatst.
LED H7 lampen zijn het nog modernere alternatief en inmiddels zijn er diverse goede producten op de markt.
Zelfs al met E keur.
Al maakt dat met Lenskoplampen niet heel veel uit.
Dit is helemaal eenvoudig want is niets anders als een gewone H7 lamp qua montage.
Enige dingetje is dat de achterkant van de LED lamp wel zo goed mogelijk overeen moet komen qua vorm en afmetingen ivm de vastzet klemmetjes.
Er zijn namelijk lampen welke te groot zijn en je dan de klemmetjes er niet omheen krijgt.
Bij een Delta waar je er al nauwelijks bij komt is dat niet te doen.
Ik zal later even kijken welke ik vorig jaar kocht voor een Delta welke ik in onderhoud heb .
Groet Dick