Foutmelding watertemperatuursensor

Discussie en vraagbaak over Delta 3
Hans8V
Posts: 128
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Foutmelding watertemperatuursensor

Unread post by Hans8V »

Hoi allemaal, mijn Delta 1.8 TB heeft nog steeds een hardnekkige foutmelding PO116. De watertemperatuursensor geeft zwakke waarden aan de ECU door.
Volgens de Multiecuscan kan dit dus aan de sensor of de bekabeling liggen. De sensor heb ik al vervangen, maar dat hielp niet. Wat rommelen aan de bekabeling hielp eerst wel maar nu niet meer.
Dus zal het in de bekabeling zitten maar ik kan nergens info over het bekabelingsschema vinden.
Wie heeft info, tips of truuks?
Het is een Bosch Motronic MeD17.3.1 CF5.

Naast deze melding heeft ook de PO133 Signaal Lambda 1 voorl (langz) geknippert. Ook hier kreeg de ECU zwakke signalen.
Mogelijk kan het dan aan bekabeling liggen die gecombineerd (massa?) wordt?
Hans8V
Posts: 128
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Re: Foutmelding watertemperatuursensor

Unread post by Hans8V »

Na een aantal keren de watertemperatuur via de Ecuscan te hebben bijgehouden viel mij op dat die bij wat hogere snelheid erg snel afneemt. Zelfs sneller dan dat de temperatuurmeter bij kan houden.
Dus een nieuwe thermostaat besteld en die gemonteerd. En het probleem is nu opgelost... Ook een veel warmere kachel 8-)
De ECU geeft dus ook een foutmelding als de watertemperatuur te snel afneemt! De extra info over een slechte verbinding of defecte sensor klopte in dit geval dus niet.
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Foutmelding watertemperatuursensor

Unread post by Dickamerica »

Weer wat geleerd!
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”