SKF aandrijfas goed merk?

Discussie en vraagbaak over Lybra
Menno Bos
Posts: 170
Joined: 19 Mar 2009, 16:41

SKF aandrijfas goed merk?

Unread post by Menno Bos »

Rechter aandrijfas begint te bonken, althans dat is mijn voorlopige conclusie. Er zit behoorlijk ruimte op de buitenste homokineet in lengterichting van de as. Nu zou ik ook alleen de homokineet kunnen vervangen, maar een aandrijfas van het merk SKF type VKJC 1892 compleet voor 140 euro nieuw vind ik ook wel aantrekkelijk. Zeker gezien de kilometers die de lybra rijdt per jaar. Zit nu steeds rond de 35000 km per jaar. 2e hands assen heb ik dus geen interesse in tenzij je weet dat die nog zo goed als nieuw zijn. Iemand ervaring hiermee of advies (bijv een ander merk) gr Menno lybra sw 1.9 jtd intensa 2002 349.000 km ter afbraak lybra sw 1.9 jtd 2005 265.000 km
Stupendo
Posts: 279
Joined: 21 Oct 2012, 20:41

Re: SKF aandrijfas goed merk?

Unread post by Stupendo »

Dag Menno, Mijn aandrijfassen zijn ook vervangen. Het merk weet ik niet. Kan me herinneren dat mijn garage zei dat de hele constructie, welke door Lancia gebruikt wordt eigenlijk niet goed is waardoor de assen niet lang genoeg mee gaan (maar zo'n 150.000 km). En er was ook nog iets met het smeren van wat koppelingen. Dit werd vaak niet of onvoldoende gedaan waardoor de slijtage hoger was. Zoek het anders maar even terug op deze site wat ik er toen over gezegd heb. Euro 140,-- voor een splinternieuwe as is goedkoop. *gaat opzoeken voor je* - ashelft Eur 186,26 ex BTW; - ashelft Eur 203,25 ex BTW; - tripode Eur 80,39 ex BTW. Factuur van februari 2016.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”