Dorpelverlichting

Discussie en vraagbaak over Lybra
Flavia 2000

Dorpelverlichting

Unread post by Flavia 2000 »

Ik kwam er van de week achter dat er stiekem flink wat lampjes zijn die het niet bleken te doen. Meesten inmiddels opgelost. Alleen de dorpelverlichting deed zijn naam eer aan. Volgende dag lege accu, omdat ze de hele nacht vrolijk aan gestaan hadden. Vandaar waarschijnlijk dat de lampjes er aan beide kanten uitgehaald waren. Is dit ook netjes op te lossen cq. met werkende lampjes? Ik kwam bij mijn zoekactie niet verder, dan dat de sluitsensor bij het slot zit. Klopt dat en wat kan er kapot aan zijn?
JackWess

Re: Dorpelverlichting

Unread post by JackWess »

Volgens mij staat die gelijkgeschakeld met de deurschakelaar die ook de binnenverlichting regelt.
Dat is 1 draadboom die daar vandaan loopt.
De binnenverlichting gaat na een tijdje uit, de dorpelverlichting blijft branden tot je de deur weer sluit.

Ik ben geen elektra wetenschapper, maar weet wel dat je er flink mee aan het zoeken komt om dat te vinden.
Hopelijk ben jij dus wat beter onderlegd als ik in die materie.

succes.

...
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Flavia 2000

Unread post by Flavia 2000 »

Had me ook al bedacht dat het wel vreemd is dat de rest van de verlichting wel uitgaat. Daardoor wordt het ineens een heel ander verhaal. En of ik me daaraan wil wagen...
hanzie68

Unread post by hanzie68 »

Kijk eens of er geen draad aan de massa ligt. Volgens mij wordt de dorpelverlichting over de 0 oftewel massa gestuurd.
Eigenaar van een Grande Dame, Metallic zwarte Lybra 1.8 16V LX SW
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”