Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!

Discussie en vraagbaak over Lybra
Michael123

Re: Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!

Unread post by Michael123 »

Bedankt voor je reactie Reinnier,ben druk bezig om de wagen wat liefde te geven omdat die de laatste jaren weinig aandacht heeft gehad.

Vandaag komt pijpsleutel binnen (hopelijk want komt met gls) en wacht nog op onderdelen van autodoc
Ondertussen ben ik aan het kijken hoe ik de poelie van de compressor kan verwijderen want ik wil de leiding van de airco vervangen door gebruikte(schijnt bekend probleem te zijn dat die begint te lekken onder waar de radiateur zit).

Vandaag nog ff gekeken of mijn onderdelen droog zijn en heb ze nog ff in de blanke lak gezet en klaar is kees.1 kapje heeft wat imperfecties maar ik ben tevreden met dit resultaat

Mis voorste cover van motor nog maar dat komt nog.

Heeft btw iemand hier tips hoe ik het beste de beschermkappen eraf haal van de wielkasten(achter) ,wil namelijk de randjes strak maken en de zandbak schoon maken die zich hier achter verbergt.
Attachments
img_8903.jpg
img_8903.jpg (141.8 KiB) Viewed 416 times
img_8894.jpg
img_8894.jpg (141.93 KiB) Viewed 416 times
img_8895.jpg
img_8895.jpg (160.91 KiB) Viewed 416 times
img_8900.jpg
img_8900.jpg (178.72 KiB) Viewed 416 times
img_8893.jpg
img_8893.jpg (147.18 KiB) Viewed 416 times
img_8891.jpg
img_8891.jpg (168.84 KiB) Viewed 416 times
JackWess

Unread post by JackWess »

Die wielkast matten zitten aan de rechterkant met 2 schroeven vast.
Zijn wat moeilijk te zien door de vervuiling waarschijnlijk. dat maakt ook het losdraaien een beetje een dingetje.
Voor de rest zitten ze vast met van die klikdoppen, ergo er is daarvoor wat "ruk en trekwerk" noodzakelijk. (ja deze zin kan heel raar overkomen, ik weet het. (:P) )

Montage is ook een K.. dingetje.

succes.

..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
dickh

Unread post by dickh »

Lekkende aircoleiding bij de radiateur heb ik een jaar 5 geleden ook gehad op m'n toenmalige 1.8. Destijds met succes dicht kunnen solderen met een daarvoor aangeschaft aluminium-soldeerkitje. Dat is dus ook een optie.
Minpuntje is wel dat de leiding los moet, anders krijg je hem niet warm genoeg.

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
JackWess

Unread post by JackWess »

Da laatste zal het probleem niet worden Dick, hij heeft die hele auto zowat uitelkaar liggen. B)-

..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Michael123

Haha dat valt mee (:P) zijn nog zat schroefjes die ik niet losgemaakt heb (:P)

Vandaag heb ik een kameraad geholpen met wat remblokjes+Oliefilter+Olie te vervangen(tu)

Hierna vrouwtje ophalen en toch maar fftjes langs de sloop(:P)Heijnen in venlo waar een lybra 2.0 Kombi ligt.

Heb de slang nodig die van de luchtpijp naar de intake gaat want bij mij is die helemaal naar de ..... maar nu blijkt dat de lybra kombi of hoewel de lybras na 2000 een andere slang hebben waarbij een slangetje vast zit aan 1 geheel(dit is geen probleem op zich) (tu) aangezien ik niet veel lybras met een 2.0 voor 2000 op internet zie staan.
Nu heb ik altijd een zak bij mij voor het geval er kleine schroefjes slangetjes of kleine onderdelen zoals een luchtmassameter om die ff per ongeluk in de zak te gooien en mee te nemen, tenslotte doen ze hier niet zo moeilijk over kleinigheidjes) en als je de luchtmassameter nu vanaf het begin eraf haalt is hij best klein vind ik(:P).

Heb ook nog gekeken voor de airco leiding maar die was helaas eraf gezaagd/gesneden:X

Voor de rest heb ik nog contact opgenomen met autodoc om te vragen waar de onderdelen blijven die zogenaamd bij hun allemaal op voorraad zijn.

Nu kreeg ik te horen dat de luchtfilter nog niet binnen was terwijl er staat:::op voorraad:X
Ben zelf geen moeilijke dus heb hun verzocht om de spullen te sturen en de filter te annuleren aangezien ik deze bij heuts ofzow kan kopen voor paar knaken.
Heb ook nog 2 markers gehaald waarmee ik de oliedop gekleurd heb en morgen verder ga om de strepen en letters van de cover in te kleuren met zilver/chrome.

Daarnaast druk bezig geweest om 2 gebruikte aandrijfassen te zoeken omdat er eentje (bestuurderszijde) veel geklak en speling heeft en op internet vond ik 1 adresje in oss die wou me er 2 verkopen gebruikt voor 100 euro per stuk terwijl ik bij autodoc 2 nieuwe kan kopen a 100 euro per stuk plus statiegeld voor de oude dus dat maar niet gedaan(:P)

Met andere woorden: heb nog zat te doen (:P) maar uiteindelijk zal de wagentje er wel weer sjiek uit zien.
Attachments
img_8905.jpg
img_8905.jpg (146.46 KiB) Viewed 416 times
img_8904.jpg
img_8904.jpg (156.77 KiB) Viewed 416 times
Michael123

Vandaag nog ff de airco leiding los gedraaid zonder problemen daarna kwam gls met mijn pakketje (32/36 pijpsleutel van gedore ,moest eigenlijk gister bezorgt zijn maar was niet thuis.

Daarna heb ik wat onderdelen uit de wagen gehaald om ze opnieuw te spuiten en heb de voorste kap van de motor eruit gehaald om ook in diamant effect/hoog glans zwart te spuiten.

Eerst natuurlijk flink met remreiniger daarna met de scotch en daarna weer remreiniger ,laten drogen en met primer behandeld 1 laag 10 min 2 laag 10 min 3 laag en klaar (overigens primer is van action heb er prima resultaten mee).

Daarnaast de interieur onderdelen gestript met thinner omdat de kleur beige mij te beige is en ik op internet de juiste kleur beige heb gevonden jajajaja alles moet passen (tu)

De cover van de motor heb ik vandaag met waterproof marker in zilver gekleurd en na een droog periode weer gespoten met diamant effect en daarna met 3 lagen blanke lak.

Voor de rest ga ik zo weer verder om boven de interieur onderdelen met scotch te schuren om ze zo ook weer in de primer te zetten zodat ze al klaar zijn mocht mijn lak binnen komen.

Heb voor de rest ook nog een mail naar colourlock gestuurd maar krijg hier maar geen bericht van terug (td) ga denk ik op leerverf.nl kijken voor setje want het enigste wat ik nodig heb is leerplamuur leerverf in de kleur beige of dye hoe je het ook wilt noemen en conditioner koop ik zo los.

Btw mijn Onderdelen zijn ook al onderweg gelukkig (tu)(:P)

Tenslotte Wou iemand hier nog vragen hoe ik het beste de vergrendeling van de aandrijfas moer eraf krijg ,lijkt net of er een blokkade op zit?

Update volgt
Attachments
img_8914.jpg
img_8914.jpg (141.15 KiB) Viewed 416 times
img_8912.jpg
img_8912.jpg (104.86 KiB) Viewed 416 times
img_8910.jpg
img_8910.jpg (118.74 KiB) Viewed 416 times
l_spuitbus-2k-ral-1001.jpg
l_spuitbus-2k-ral-1001.jpg (51.68 KiB) Viewed 416 times
img_8913.jpg
img_8913.jpg (139.15 KiB) Viewed 416 times
img_8920.jpg
img_8920.jpg (152.05 KiB) Viewed 416 times
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

Waarom wil je de aandrijfassen demonteren? Je kunt ze toch gewoon in de naaf laten zitten?
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Michael123

als ik de motor wil laten zakken op de grond dan komen ze in aanraking met de subframe voor en deze wil ik niet compleet demonteren vandaar dat ik voor de demontage van de aandrijfassen ga(uiteraard zou ik het liefst alles zo laten zitten maar heb al gekeken of dat gaat en dat gaat helaas niet.
Michael123

Je bedoeld dat ik de as vanuit de versnellingsbak verwijder en aan de andere kant de naaf compleet los maak en hem zo eruit haal ? dat kan wel denk ik.Bedankt voor de tip ga zo wel kijken of dat zo gaat onderdelen zijn net binnen dus ga beginnen.
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

Ik heb precies hetzelfde gedaan. Even de schokbreker losmaken en je kunt de aandrijfas er zo uittrekken. Zelfs de fusee heb ik laten zitten dus. Wel even de stofhoes losmaken en een plastic zakje bij de hand om de vettige tripode in te pakken. Dan ligt de aandrijfas gewoon op het subframe en heb je genoeg ruimte om het blok weg te schuiven. Ik heb destijds de motor op een karretje gezet en vervolgens de auto opgekrikt. De motor had ik rondom alles gedemonteerd. Radiator kon blijven zitten, ik moest wel de turbo demonteren en het luchtfilterhuis enzo maar toen was er ruimte om tijdens het opkrikken van de auto de motor naar voren te rijden op het karretje om hem voorbij het subframe te krijgen. Past net, wel ook een kleine kanteling in het blok gedaan met een blok hout eronder. Ik had te dealen met een 2.4 JTD.

Oh ja, diverse mensen hebben met verteld dat het niet kan op deze manier. Wel dus.

Zie: http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 52,1340492
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”