Lybra loopt op 3 cilinders
-
Lybra loopt op 3 cilinders
Omdat mijn Lybra niet meer wilde starten heb ik de nokkenassensor vervangen. Was volgens obd lezing kapot. Na reparatie loopt de motor wel weer, maar op 3 cilinders. cilinder 4 doet het niet. Andere bobine en andere bougie brengt geen verbetering. Compressie is 13 bar. Distributie staat op tijd.Iemand een idee? Bij stationair de bobine van cilinder 4 loskoppelen geeft geen verschil in toerental. krijgt dus geen vonk. Mijn ideen zijn even op.
Re: Lybra loopt op 3 cilinders
Ik zou beginnen om de bobine toch nog een keer te verwisselen met 1 waarvan je zeker weet dat die het doet.
Je zal niet de eerste zijn die tegen kapotte exemplaren aanloopt.
..
Je zal niet de eerste zijn die tegen kapotte exemplaren aanloopt.
..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
-
Heb ik al gedaan. Bovendien zijn de bobines nog nieuw...Auto liep voor het vervangen van de sensor ook op 4 cilinders.
Ik vermoede ook al wel dat je dat al wel gedaan zou hebben. B)-
Maar goed da's mooi rut dan, want dan kun je nu het hele circuit gaan nalopen. pffff
Wat zegt ie als je hem uitleest?
..
Maar goed da's mooi rut dan, want dan kun je nu het hele circuit gaan nalopen. pffff
Wat zegt ie als je hem uitleest?
..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
... heb je de stekker op de 1e bobine goed gecheckt ?
... of een draadbreuk in de kabel naar de bobine ?, hij maakt een aantal scherpe bochten
Als je ergens een sloop in de buurt hebt zou ik die hele kabel met stekker vervangen door een ander exemplaar, dat lijkt me de beste kans
... of een draadbreuk in de kabel naar de bobine ?, hij maakt een aantal scherpe bochten
Als je ergens een sloop in de buurt hebt zou ik die hele kabel met stekker vervangen door een ander exemplaar, dat lijkt me de beste kans
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Misschien geeft de nokkenas sensor een verkeerd signaal af? Als je iets meer wil zien, dan zou ik hem eens uitlezen met ecu scan. Die geeft namelijk actuele waardes weer van de inspuiting enz.
Eigenaar van een Grande Dame, Metallic zwarte Lybra 1.8 16V LX SW