Dame moest gekeurd worden. Ik verwachtte geen problemen want mechanisch, elektrisch en electronisch is alles perfect (nou ja de verwarming dan incidenteel) maar ik had wel weer wat anders, de bekende sluipmoordenaar, ROEST!
Garage had een half jaar geleden al aangegeven dat er laswerk zat aan te komen. Ik dacht prima, hoort er bij met zo'n bejaarde dame, maar ze bleek toch nagenoeg terminaal te zijn.
De dorpel rechtsachter moest vervangen worden vanwege roest, dat was inderdaad aan de buitenkant wel wat van te zien. Maar tijdens de klus bleek dezelfde dorpel aan de voorkant ook krokant te zijn. En daar bleef het niet bij, achter de dorpel aan de achterzijde was het ook bal. Op de brug niet te zien maar een enorm stuk al weggevreten door het roestduiveltje van binnenuit. De dame kon eigenlijk rechtstreeks naar Zorgvliet of Rooie Rinus.
Omdat ik de Lybra zakelijk rijd maar weer laten fixen maar het grapje kostte wel Eur 1550,-- (16 uur laswerk!) Bedrag was dan wel inclusief beurt (maar geen distributie, die komt dit jaar er weer aan), APK, spuiten van de dorpel en twee nieuwe Pirelli's.
U allen bent dus gewaarschuwd.
Door het oog van de naald...
Re: Door het oog van de naald...
Mmm dit soort euvels zijn doorgaans uitsluitend linksachter te verwachten, om redenen hier ooit door (ik meen) Jack Wess gepubliceerd (en ik ook zelf heb ervaren).
De rechterdorpelkant kan ik me niet als roestdiscussie herinneren. Apart, en een aandachtspuntje dus. als de mijne over twee weken voor de APK en een "grote beurt" gaat.
B)-
De rechterdorpelkant kan ik me niet als roestdiscussie herinneren. Apart, en een aandachtspuntje dus. als de mijne over twee weken voor de APK en een "grote beurt" gaat.
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
-
Bij mijn auto zowel links als rechts achter de dorpel al laten lassen en spuiten ivm het gemene roest monster.
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
Met de linkerkant was gek genoeg niets mis. Rechtsachter was te zien dat er al eens een nieuw stuk was ingezet en omdat dat zichtbaar was aan de buitenkant kennelijk niet helemaal netjes gedaan. Misschien ooit schade gereden, één en ander zou de roest kunnen verklaren maar plausibeler is gewoon ouderdom.