Gezocht Yps DFN

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Stupendo

Re: Gezocht Yps DFN

Unread post by Stupendo »

Dan noem je ook wat inferieure hokken Sweetspeed :-)

Maar ik snap wel wat je bedoelt. De Fiat Speedgear lijkt inderdaad te slippen en ik denk vooral als het zaakje nog niet warm is maar daarvoor moet ik er wat vaker in rijden. De Lybra-automatico geeft dat gevoel echter absoluut niet. Dat schakelt zijdezacht, nagenoeg schokloos en bij bepaalde toerentallen zelfs bijna ongemerkt! Maar er zal wel wat verschil in zitten tussen de verschillende versnellingsbakken. De Lybra kostte destijds dan ook zo'n NLG 66.0000,--. De Punto slechts 40% daarvan. Daarnaast zal het wellicht schelen of de versnellingsbak aan een 1.2 viercilinder hangt of aan een 2.0 vijfcylinder ;-)

Ik wil in ieder geval nooit meer een handbak, en ja, zelfs het ouderwetse "kruipen" bij stationair draaien vind ik handig en daardoor prettig.
JackWess

Unread post by JackWess »

Geheel eens met het bovenstaande,
Mijn Lybra rijd absoluut fantastisch, had laatst een Benz adept naast mij, en die merkte al op dat de Lybra praktisch net zo onmerkbaar schakelde als zijn 2 jaar oude ster.

Voor mij dus ook bij voorkeur geen handgeschakelde auto's meer, alhoewel voor sommige je helaas wel verplicht bent daar een uitzondering op te maken.

..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Stupendo

Unread post by Stupendo »

@JackWess

Dus de Benz-adept is nu tot inkeer gekomen? :-)

Correctie op mijn eerdere posts in deze:

Ik heb er gisteren weer in gereden en de CVT van de Speedgear blijkt zelfs een 6-bak te zijn!
JackWess

Unread post by JackWess »

Ha, nee, die gaat zich niet bekeren,
En hij rijd ook een heel fijne auto hoor. Dus heeft daar op zich geen reden voor.
Die ster rijd hij voor de zaak, en zal dus alleen vervangen gaan worden voor een nieuwe ster. (is al besteld)

Wel overweegt hij een Thema sw aan te schaffen als 2de auto, daar zijn we ons dus voor aan het oriënteren.
Dus heb ik hem in ieder geval al over gehaald om een Lancia aan te schaffen, en daar ben ik al meer dan tevreden over. :)-D

..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Dickamerica

Unread post by Dickamerica »

Wij hebben in het verleden ook Punto Speedgear gereden em vond ze juist top!;

stuk sneller dan de schakelversies en nog zuiniger ook!

Dat slippende gevoel vond ik juist wel wat hebben want het lijkt net of de auto eindeloos blijft doortrekken

Bak schakelde/versnelde perfect

Wij hadden ze met heel lage km standen,ik weet dat ze weleens stuk gaan maar volgens mij is dat vooral te wijten aan geen onderhoud plegen'; bakolie en filter op tijd vervangen
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”