Kleurnummer Fulvia

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
quasimodo

Kleurnummer Fulvia

Unread post by quasimodo »

Goedendag,

Ik ben nieuw op dit forum. Eerst maar een beetje voorstellen; Ik heb een restauratiebedrijf en ben op dit moment bezig met 2 Fiat 1500 Ghia's en een Fiat 500 Giardiniera. Daarnaast heb ik recent een lichtblauwe Lancia Fulvia 1.3 Rally Coupe (serie 1) gekocht in Italië.

De Lancia heeft een beetje aandacht (en nieuwe stukken staal) nodig. De komende weken zal ik de carrosserie gaan repareren.
Nu ben ik op zoek naar het juiste kleurnummer van deze auto. Kan iemand me hierbij helpen? De auto is lichtblauw.

Dank alvast!
Attachments
20160921_163045.jpg
20160921_163045.jpg (40.7 KiB) Viewed 615 times
Huib
Site Admin

Re: Kleurnummer Fulvia

Unread post by Huib »

Grigio Vinovo.

Nummers vind je op de site van Piero Vanzetti.
quasimodo

Unread post by quasimodo »

Thnx Huib, gevonden!

Heb lak op kleur laten maken, maar blijkbaar is de kleur niet helemaal meer origineel. Dat wordt helemaal spuiten.....
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Moeilijk om met de huidige laksystemen op nummer een kleur te krijgen die overeenkomt met de oude nitro lakken van toen.
Ook Paolo, de admin van het Italiaanse forum is er een tijd mee bezig geweest. Niet gelukt. En hij heeft toch een serieuze verzameling Lancia's.

Het lukt mijn spuiter altijd om de deels te spuiten in de juiste kleur.

Geheel overspuiten is ook goede optie. Vergeet niet "de hoeken" open te snijden om de dorpels achter de schermen te controleren. De keren dat ik het niet heb gedaan heb ik al tijd spijt gehad.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”