Hallo Leden,
Sinds kort heeft mijn broertje een Lancia Lybra V5. Geweldige auto, heerlijke V5. Nu is er alleen een probleem met de radio. Het betreft het Bose-systeem, radio met navigatie/display en de meest recente software, met de strakke lijnen. Vanuit verschillende test-situaties kan ik dit delen:
- Radio speelt prima op alleen contact.
- Radio speelt (nog) wanneer er gestart wordt
- Radio valt weg waneer er gas wordt gegeven, op display blijft de radio gewoon zichtbaar (er lijkt ook een mute signaal op de radio plaats te vinden)
- Eenmaal stationair speelt de radio (meestal) weer verder.
Het lijkt er op alsof het geven van gas een signaal o.i.d. verstuurt waardoor de radio ontregeld raakt. Eenmaal stationair begint de radio (in de meeste gevallen) weer te spelen.
We hebben de radio los gehaald en zien dat alleen CAN-B is aangesloten, CAN-A is niet aangesloten (zie schema: http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio- ... nector.htm). Geen idee of dit een oorzaak kan zijn.
- De auto heeft zeer recent een nieuwe accu, dus het is ook geen probleem met te weinig voeding
- Iemand gaf de tip dat het mogelijk aan de massa lag. Ook dit heb ik geprobeerd, maar dit loste het probleem niet op.
- Bij een Lancia dealer werd er gezegd dat het geheugen o.i.d. mogelijk vol liep, maar verder geen oplossing hiervoor.
Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?
Lybra Radio probleem (Bose systeem)
Re: Lybra Radio probleem (Bose systeem)
Klein gokje dan maar,,,, niet schieten als het niet klopt.B)-
De radio is voorzien van een snelheidsafhankelijke volumeregeling.
Maar die kun je ook uitschakelen.!!
Probeer dat eens. (even instructieboekje raadplegen hoe dat werkt)
Dat aarde verhaal geloof ik niet in, en dat het geheugen volloopt lijkt mij helemaal een kul verhaal.
Maar zoals gezegd, don't shoot the messenger.
..
De radio is voorzien van een snelheidsafhankelijke volumeregeling.
Maar die kun je ook uitschakelen.!!
Probeer dat eens. (even instructieboekje raadplegen hoe dat werkt)
Dat aarde verhaal geloof ik niet in, en dat het geheugen volloopt lijkt mij helemaal een kul verhaal.
Maar zoals gezegd, don't shoot the messenger.
..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Wat ik me herinner van onze LX met Bose was dat er achterop aangesloten 1x een ronde kabel voor CD-wisselaar, 1x antenne, 2x mini-iso stekkers aangesloten zijn. Nergens in je verhaal lees ik dat er een dubbele aansluiting AANGESLOTEN zit, behalve dat je ze wel hebt. Kijk eens achter de headunit od er niet ergens een kabel niet aangesloten zit maar wel loshangt?
Can-a , can-b klinkt als de dubbele mini-iso die ik me herinner, als ik me het voor de geest haal waren ze beide niet onderling uitwisselbaar en zaten wel alle belangrijke kabels zoals de speakers etc erin verwerkt...
Uitbouwen is beetje werk , eerst alarmlichthouder loswippen, de bakjes uit de console trekken. Je ziet dan een torx schroef, losmaken en naar boven werken. De sierrand can het ICS zit met 2x torx onderaan gemonteerd, als je deze los hebt, knt je de lijst loswrikken. De slede zit ook cast met meerdere torx (4 geloof ik) en na deze verwijderd te hebben haal je zo de hele headunit naar voren.
Can-a , can-b klinkt als de dubbele mini-iso die ik me herinner, als ik me het voor de geest haal waren ze beide niet onderling uitwisselbaar en zaten wel alle belangrijke kabels zoals de speakers etc erin verwerkt...
Uitbouwen is beetje werk , eerst alarmlichthouder loswippen, de bakjes uit de console trekken. Je ziet dan een torx schroef, losmaken en naar boven werken. De sierrand can het ICS zit met 2x torx onderaan gemonteerd, als je deze los hebt, knt je de lijst loswrikken. De slede zit ook cast met meerdere torx (4 geloof ik) en na deze verwijderd te hebben haal je zo de hele headunit naar voren.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Ik beloof dat ik niet op je zal schieten 
Ik ben al enorm blij met nieuwe aanknopingspunten die we kunnen proberen. Ik zal laten weten of het iets opgelost heeft.
Bedankt zover!

Ik ben al enorm blij met nieuwe aanknopingspunten die we kunnen proberen. Ik zal laten weten of het iets opgelost heeft.
Bedankt zover!
Lancia Lybra V5
Hallo de Wit,
We hebben de headunit al los gehad. Alle connectoren zijn aangesloten. Het klopt wel, ook uit onze bevindingen, dat ze niet perse allemaal aangesloten hoeven te zijn. We gaan met deze eerste reacties aan de slag. Een reset van het systeem (polen tegen elkaar) staat ook nog gepland.
Ik zal de bevindingen hier delen en zal meteen wat foto's plaatsen als dat nog nodig mocht zijn.
Bedankt zover!
We hebben de headunit al los gehad. Alle connectoren zijn aangesloten. Het klopt wel, ook uit onze bevindingen, dat ze niet perse allemaal aangesloten hoeven te zijn. We gaan met deze eerste reacties aan de slag. Een reset van het systeem (polen tegen elkaar) staat ook nog gepland.
Ik zal de bevindingen hier delen en zal meteen wat foto's plaatsen als dat nog nodig mocht zijn.
Bedankt zover!
Lancia Lybra V5