volgorde ontmantelen voorste subframe

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib
Site Admin

Re: volgorde ontmantelen voorste subframe

Unread post by Huib »

Als ik nog een keer kijk naar de foto dan denk ik zelfs dat de hefboom G zelfs twee keer zo lang mag zijn als N.

Zeg dat subframe met alles er op 100 kg weegt.
Als je het op zo tillen door aan hefboom G te gaan hangen dan is het scharnier punt daar waar hefboom N op de grond steunt.
Als de monteur zelf ook 100 kg weegt, moet de hefboom G twee keer zo lang zijn als N om het subframe omhoog te krijgen.
Toch? Wat denken jullie?
geert62

Unread post by geert62 »

Huib Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> hefboom G twee keer zo lang zijn als N om het
> subframe omhoog te krijgen.
> Toch? Wat denken jullie?

wacht wacht wacht ...!
met wat zijn we nu bezig ? die moer, dat subframe, het dakje van m'n garage, de ruines van syracuse, de Aarde ??
ik ben het denkframe kwijt, help ! ( of paradigma, of de box waar we in of out kunnen denken ;) )

in elk geval, ik begin lichtjes aan, en als de moer loskomt of m'n dakje gaat omhoog, of er is dit weekend een aardbevinkje, weet dan dat ik aan't proberen ben ( en dat het Verenigd Forum deels medeverantwoordelijk is)

grten, Geert
Huib
Site Admin

Waar zijn we mee bezig.

Unread post by Huib »

Ha ha.
Waar jij mee bezig bent?
Met je afvragen waar je mee bezig bent. Toch?

Het omgaan met krachten. Volgens sommigen is dat het verschil tussen mensen en andere diersoorten.
Peter.S

Re: Waar zijn we mee bezig.

Unread post by Peter.S »

Ben blij dat ik niet ook nog suggesties heb gedaan.......:S
Huib
Site Admin

Re: Waar zijn we mee bezig.

Unread post by Huib »

Vertel!
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

Geert,
Wat Huib aangaf, met een grappige tekening is, dat wanneer ik effe beter had nagedacht, ik die steunbalken naar het plafond niet nodig had gehad.
Doordat ik de krik onder die sleutel zette, oefende ik kracht omhoog uit en moest ik dat frame afsteunen.
Als je echter de sleutel 180 graden verdraait, kun je er op drukken en werkt de kracht op het subframe omlaag, en hoef je het dus niet af te steunen.

Je hebt echter wel een behoorlijk eind stevige pijp nodig, anders haal je dat moment van 30 Kgm niet.
De arm van die standaard sleutel is ca 40 cm, en dan heb je iets van 80 kg drukkracht nodig plus de impuls om het geheel in beweging te krijgen

Bert
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

En dan nog koude lassen (vreten) op de draad, corrosie. Los maken vergt toch vaak heel wat meer dan 30 kgm.

Dat gereedschap met hendel en wat je ook nog eens vast kunt schroeven heb ik alleen voor de 1ste serie Fulvia en Flavia. Voor 2e serie Fulvia heb ik het nooit gezien.
Huib
Site Admin

Met de 3/4

Unread post by Huib »

Image

Met de 3/4" tol in een fractie van een seconde.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”