Hmmzz.... Ik heb dit weekend nog geen tijd gehad om te kijken. Ik ben er ZEKER van dat het koelwaterpeil goed staat, het zou natuurlijk wel kunnen dat er lucht in het systeem zit.
De driewegklep, is die niet geïntegreerd in het thermostaathuis, of ben ik in de war met een andere klep? Deze lijkt nog niet zo oud te zijn.
Ik laat van me horen!
Verwarmingsvraagje (koude vlagen)
Re: Verwarmingsvraagje (koude vlagen)
Mijn mysterie van een kachel is ook nooit opgelost. Bij autowassen plenzen water over de voorruit gegooid, vervolgens blaast de verwarming geen warme lucht voor het eerste half uur, daarna weer wel. Ik vermoed toch dat er ergens water in het systeem loopt wat eerst weer moet verdampen...
Re: Verwarmingsvraagje (koude vlagen)
Ha leuk, nee met driewegklep bedoel ik geen actuator maar de klep onder de motorkap in je koelsysteem die de koelvloeistof meer/minder door de motorkoeling dan wel het aircocircuit laat lopen. Die airco heeft warme vloeistof nodig anders wil de aircovloeistof niet erg verdampen. Bij mijn 1800 uit 2000 zat er zo'n klep in (heb ik laten vervangen) maar ik heb hier ook wel eens gehoord dat dit niet bij alle (motortypes? jaartallen?) het geval is. Heb ik me verder nooit in verdiept.
Wat die rechtsboven actuator betreft moet je alleen even voldoende troep wegslopen: rechter middenconsolebekleding, dashboardkastje en volgens mij had ik ook de laadjestray en de kachelbediening eraf gesloopt om er beter bij te kunnen. Vervolgens even lenigjes ruggelings op de vloer loeren met de zaklantaarn, moet lukken
Overigens wat ik al zei, sloop ze er niet meteen uit maar probeer eerst die pen/gleuf verbinding iets te smeren zodat het plastc-op-plastic geruffel geen probleem meer is. Als dat niet voldoene helpt kan je altijd nog slopen en vervangen...
B)-
Wat die rechtsboven actuator betreft moet je alleen even voldoende troep wegslopen: rechter middenconsolebekleding, dashboardkastje en volgens mij had ik ook de laadjestray en de kachelbediening eraf gesloopt om er beter bij te kunnen. Vervolgens even lenigjes ruggelings op de vloer loeren met de zaklantaarn, moet lukken

Overigens wat ik al zei, sloop ze er niet meteen uit maar probeer eerst die pen/gleuf verbinding iets te smeren zodat het plastc-op-plastic geruffel geen probleem meer is. Als dat niet voldoene helpt kan je altijd nog slopen en vervangen...
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)