afwijking kilometerteller en dagteller

Discussie en vraagbaak over Thesis
krammer

afwijking kilometerteller en dagteller

Unread post by krammer »

Dat onze Thesis wel eens vreemde kuren heeft, ben ik wel gewend na 7 jaar Thesis rijden. Maar nu heb ik weer iets geks ontdekt, waarover ik nog geen forum discussie over gezien heb.

Misschien kan je meehelpen door het experiment zelf ook te doen.

Omdat ik een LPG rijder ben (erg tevreden over), zet ik mijn dagteller altijd op 0 zodat ik rond 500km weet dat ik moet gaan tanken (ik let minder op de onnauwkeurige led indicator).
Ik gebruik de (zeer handige en gratis) app ´roadtrip´ om de onderhoudskosten en lpgverbruik / kosten bij te houden (1:9,03 over 56.894 kilomers). Daar noteer ik dus de kilometerstand bij tanken en de app rekent aan de hand van de km stand van de vorige tankbeurt het aantal gereden kilometers. Maar omdat ik de dagteller steeds 0 zie ik dat er steeds een flink verschil in zit. Daar waar mijn dagteller 455 aangaf, bleek de werkelijke afstand 479 kilometer. Allemaal niets om van wakker te liggen, hoor, maar kent iemand dit fenomeen? Hugo
Marcithesis

Re: afwijking kilometerteller en dagteller

Unread post by Marcithesis »

Ik ken alleen het fenomeen dat de snelheidsmeter meer aangeeft dan de werkelijk gereden snelheid. Hoe harder men rijdt, des te groter de afwijking. De dagteller zit daar aan gekoppeld. Ik neem aan dat de bandhoogte conform is aan de fabrieksgegevens? Ik zou het zo fff niet weten.
Groeten, Marc

Ex 1967 Fulvia Berlina
Ex 1969 Fulvia Berlina
Ex 2004 Musa
Ex 2004 Ypsilon

2003 Thesis 2.4 aut.
2007 Ypsilon 1.4-16v Sport Momo Design
Rino

Re: afwijking kilometerteller en dagteller

Unread post by Rino »

Hugo, ik begrijp dat de dagteller anders telt dan de gewone teller. Bij mij is dat niet het geval.

Misschien dit nog maar eens lezen : link naar een vorige bericht
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”