Tijdens het noodweer van de week snachts is helaas mijn Lancia slachtoffer geworden van het natuurgeweld.
Alleen in de motorkap zitten al tientallen miniscule "putjes". (Het dak heeft er ook)
Gelukkig zie je ze alleen als je goed kijkt.
Omdat ik een echte geluksvogel ben, heeft mijn bedrijfsbus, die er vlak naast geparkeerd staat, dezelfde klachten
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
Uiteraard zeggen ze bij de verzekering dat je pech hebt? We hadden onze blauwe dame toentertijd allrisk verzekerd (waanzin op een 8 jaar oude auto zeiden ze) maar dat heeft ons een aantal dikke rekeningen gescheeld toen een bumper vervangen moest worden en een zijkant uitgedeukt en overspoten moest worden omdat een stel verstandelijk gehandicapte bestuurders minder voorzichtig met onze dame waren als dat we zelf waren >:D< .
Hopelijk krijg je de schade vergoedt, het doet toch pijn als je de putjes weet te zitten denk ik.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
Menno Bos Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als schade door iemand anders veroorzaakt wordt,
> heb je geen all risk verzekering nodig...Of mist
> er iets in je verhaal ...
>
Ja, geen getuigen en natuurlijk geen briefje achtergelaten.. Schade opgelopen op een camping.. Onnodig om te vertellen dat die camoing vervolgens ook voor ons afgedaan heeft.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
Afspraak met schadeherstel bedrijf staat, helaas was er pas tijd na de meeting ergens eind oktober.
Die zullen dan contact opnemen met de verzekeraar om te kijken of het "mag" ivm de lage dagwaarde van de Lybra.
Gelukkig zie je de deukjes alleen als het droog is en als je dichtbij staat van 2 meter afstand ziet hij er keurig strak uit.
Zuid holland was flink de sjaak:
Bij autoschade van Straaten hier in Gouda waren er nog 700 wachtenden voor me met hagelschade
Update: helaas pindakaas.
Schade blijkt groter dan de waarde van de auto.........dus worden niet gerepareerd.
Gelukkig zijn de putjes zeer oppervlakkig.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW Moderator Lybra en Thesis forum
Weet je, dat zij een collega (met oude auto's) van mij ook al, en een meneer bij het schadeherstelbedrijf ook al.
Kan iemand mij uitleggen waarom het nuttig is een lybra van 12 jaar oud te laten taxeren?
Edit: 14 november op de Lancia onderdelen dag heb ik een afspraak geregeld voor de taxatie!
Ze worden schaarser, en de mooie exemplaren worden allengs meer waard.
Plus dat het een klassieker in spe is.
Dus de dagwaarde staat (zeker bij de mooie exemplaren) niet meer in verhouding met de verkoopwaarde.
Een goede taxatie kan dan (zeker in het geval van schades) een groot verschil betekenen.
In jouw geval, had dan waarschijnlijk de reparatie van de hagelschade wel vergoed kunnen worden.
Maar goed, dit roep ik, en dat kan heel goed onzin zijn. want ik ben gek.
.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW Moderator Lybra en Thesis forum
...afgezien van het feit dat je moet weten dat er hagelschade is want ik moest echt 4x kijken voor ik een kuiltje bij je ontdekte op de meetingdag.
Ik zou het lekker negeren, leeftijd betekent dat het ding het een en ander heeft meegemaakt. Wees er transparant over (maar cultiveer het niet zoals je het m.i. nu een beetje doet) bij een eventuele verkoop, dan krijg je er later ook geen gezeur over. Zand erover!