Werkplaatshandboek Lybra (op CD)

Discussie en vraagbaak over Lybra
dickh

Re: Werkplaatshandboek Lybra (op CD)

Unread post by dickh »

Door vakanties en ander waardevol alternatieve tijdbestedingen heb ik het hier even niet meer gevolgd, zo te zien een hopeloos wanhopig publiek achterlatend! Excusez..:?

Indien de Werkplaats CD kwestie nog opportuun is, stuur me even een PB'tje, dan regelen we dat.

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
flipse007

Unread post by flipse007 »

Ik zoek ook nog cd lybra 2001 graag iemand voor me mvg hein
Hbos68@chello.nl
JackWess

Werkplaatshandboek Lybra (op CD)

Unread post by JackWess »

Goedemiddag,

Ik heb ondertussen de CD binnen, en krijg die op een Laptop met Win7 wel aan de praat, maar sputterend.
Bovendien staat die laptop op instorten,
nu is de nieuwe laptop NIET uitgerust met een DVD drive. (Domme actie van mijn persoon)
Kan ik de data van die CD klakkeloos kopiëren en vervolgens op de nieuwe laptop (draait op Win 10) op een of andere manier aan het "draaien" krijgen?

Wie kan mij uit de droom helpen.

Dank voor het lezen.

.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Space

Unread post by Space »

JackWess Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goedemiddag,
>
> Ik heb ondertussen de CD binnen, en krijg die op
> een Laptop met Win7 wel aan de praat, maar
> sputterend.
> Bovendien staat die laptop op instorten,
> nu is de nieuwe laptop NIET uitgerust met een DVD
> drive. (Domme actie van mijn persoon)
> Kan ik de data van die CD klakkeloos kopiëren en
> vervolgens op de nieuwe laptop (draait op Win 10)
> op een of andere manier aan het "draaien"
> krijgen?
>
> Wie kan mij uit de droom helpen.
> Dank voor het lezen.
>
>
> Maak van de CD op een goede laptop of desktop PC een image met bijv. IMGBURN. Dat bestand zet je ergens dan los op de computer waarmee je het programma wilt gebruiken en installer op die PC dan het programma Virtual clonedrive ( http://www.slysoft.com/nl/virtual-clonedrive.html ). Dan laadt je het imagebestand in het programma en je hebt ineens een CD speler op je nieuwe laptop...8-). Succes!

(oh, en nee je kan die data niet klakkeloos kopieren. Heeft geen enkele zin. Dat gaat nooit werken......

http://www.slysoft.com/nl/virtual-clonedrive.html
http://www.imgburn.com/index.php?act=download&
http://www.majorgeeks.com/mg/getmirror/imgburn,1.html
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
koen_

Unread post by koen_ »

Wat wel kan is de gehele inhoud van de CD op een USB-stick zetten, dat heb ik ook gedaan en zit in mijn "mee op vakantie" pakket, werkt prima
Zeker bij een laptop zonder CD-drive, dat is de norm tegenwoordig, wordt een externe USB-drive meestal als D-schijf aangemerkt en dat heb je precies nodig ...

Ik heb nog geen W10, maar als je het laat uitvoeren in XP- (of zelfs W2k-) comptabiliteitsmodus moet het prima kunnen ....
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
JackWess

Dat heb ik dan nu gedaan, en hij ziet het ding inderdaad als D. maar helaas gaat het niet aan het werk.

En inderdaad ik ben geen computer nerd.

En dus al het wel niet wat gaan worden vrees ik.

.
AndrewL

Unread post by AndrewL »

De truc met de USB-stick gaat niet lukken. Het mag dan wel een letter toegewezen krijgen, net als een CD-speler en wordt door het operating system gezien als een drive, maar de formattering is totaal anders als bij een CD. Een USB-stick wordt vrijwel altijd in FAT of NTFS formaat geleverd. De oplossing van Space werkt wel maar is voor iemand die geen "computer nerd" is, wel wat ingewikkeld. Eenvoudiger is met een geleende of gekochte externe DVD-speler (kost ongeveer € 35) de zaak te installeren of de laptop in een netwerk aanmelden en gebruik maken van de speler van een andere PC op het netwerk.
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) rood
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) donkerblauw
Lancia Lybra SW 1.8 LX (2000) zwart, ter ziele
koen_

Unread post by koen_ »

@Jack en Andrew ...

Hier werkt het toch heus ... :S ..., op 2 manieren zelfs .... zonder CD of ingewikkelde omwegen ...
,,, veel laptops hebben een apart SD-slot ... en daarmee gaat het ook prima ...

... wat heb ik gedaan ..., een wat oudere 1gb USB-stick en/of idem 1gb SD-kaart eerst fat32 geformatteerd in de betreffende laptop (Toshiba R100, heb ik er meerdere van, net nog even gereproduceerd ...)
stick naam gegeven van de CD, dan met snelle PC via SSD-schijf alle data overgezet ..., dat duurt verrassend lang ..., directory-structuur van de CD lijkt nogal ingewikkeld

... stick of SD-kaart in de laptop, DTEsetup draaien ... works like a charm ... vanaf de "D-schijf" ... volgens mij kijkt de uitvoer alleen maar naar de data en niet naar de format ...

maar het is wel op een wat oudere laptop met XP, misschien maakt dat het verschil .., of er zijn meerdere CD-varianten ... geen idee ...

.
JackWess

Zoals al gezegd, ik ben geen computer nerd, ik kan wel iets, maar et moet niet te ingewikkeld worden. :(

Anyway, even een foto van zoals het op mijn laptop eruit ziet.
(Acer Aspire ES1-512-C162 van een half jaar oud, draait op Win 10)

Image

Degene die het weet mag het zeggen.
Ik ga wel een externe DVD drive aanschaffen overigens, ben benieuwd of het dan wel werkt.

In ieder geval dank ik allen voor het meedenken.

.
koen_

Unread post by koen_ »

ik stuur je even een privebericht, dat vind je dan rechts in de bovenbalk, alleen als je ingelogd bent ..
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”