Groeten uit Noorwegen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Hein Reedijk

Groeten uit Noorwegen

Unread post by Hein Reedijk »

Noorwegen weer eens bezocht. Koudste zomer in 50 jaar volgens een vriendelijke oude meneer van een benzinepomp (die veel belangstelling voor mijn auto had :-)). Ik was echter goed voorbereid: had een fraai petroleumkacheltje meegenomen, merk 'Foetsie'. Kwam goed van pas! De flavia liep verder als een zonnetje. Dat dan weer wel. Gelukkig op tijd een lekje in een benzineslang opgemerkt, verder geen problemen gehad; benzine drupte fijn op het motorblok! Mijn neus is nog goed, thank God. Ook een flinke pluim smook bij gasgeven na lange afdalingen met remmen op de motor. (De flavia heeft geen keerringen op de klepgeleiders. Zouden die te monteren zijn?) Groeten, Hein.
Attachments
noorwegen 8.jpg
noorwegen 8.jpg (124.71 KiB) Viewed 510 times
noorwegen 5.jpg
noorwegen 5.jpg (163.44 KiB) Viewed 510 times
noorwegen 4.jpg
noorwegen 4.jpg (175.24 KiB) Viewed 510 times
noorwegen 3.jpg
noorwegen 3.jpg (186.77 KiB) Viewed 510 times
noorwegen 2.jpg
noorwegen 2.jpg (172.36 KiB) Viewed 510 times
noorwegen 1.jpg
noorwegen 1.jpg (111.26 KiB) Viewed 510 times
Bart Verbeek

Re: Groeten uit Noorwegen

Unread post by Bart Verbeek »

Hein

Jouw reisverhalen zijn elk jaar iets om naar uit te kijken! (tu)
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Briljant Hein.

Ik heb trouwens altijd gedacht dat de koudste zomer de zomer was dat ik het een keer waagde om naar Noorwegen op vakantie te gaan. Dat is al weer even geleden.
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Misschien 51 jaar?
Dan hebben jullie beiden gelijk! :)-D
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Ha ha Bart. Zo lang geleden niet. Ik zit al te rekenen. Het was de eerste en de laatste keer dat ik on Noorwegen was.

Ik vond tussen de cassette bandjes "This one's for Blanton" van Duke Ellington en Ray Brown. Naar mijn mening een zeer ondergewaardeerde opname net zoals Lancia in de regel wordt ondergewaardeerd. Op het doosje zit nog een sticker met een prijs in Noorse kronen. De opname is uit december 1973. Het is waarschijnlijk dat ik die bij een benzinepomp in Noorwegen heb gekocht.

Ik heb toen ook nog gevlogen in een eenmotorige Piper waarbij het lampje van het landingsgestel op rood bleef toen ik wilde landen. Mijn vliegbrevet haalde ik in 1975.
Koen

Unread post by Koen »

Mooie foto's, mooie auto, mooie tent, mooie omgeving, ongelukkige kinderen op foto 2 :D
Hoed af dat je die "hele zooi" (bijna ?) elke dag in- en uitpakt.
[size=small](voor mij liever een (oude) caravan achter mijn niet zo nieuwe Lancia) (op de foto mijn vorige grijze, nog geen foto met de blauwe)[/size]

Koen
Attachments
lancia y en bourgeois eccr zweden jun 2011.jpg
lancia y en bourgeois eccr zweden jun 2011.jpg (60.24 KiB) Viewed 509 times
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Mooie beelden hoor! Ja, het kan daar aardig regenen. Had eens het onzalige plan te lopen van Narvik naar Nikkaluokta. Tocht van een -geplande- week. Na de eerste dag lopen, twee nachten en een dag geschuild in een hutje. Tot de houten vloer daarvan begon te drijven - het regende volcontinu. Er was een kachel, maar al het haardhout lag buiten. Echt handig. Weet nog dat ik het tot 13 graden wist op te stoken in de hut. Toen maar opgegeven - maar op de terugweg was een deel van mijn pad ondergelopen. Pad liep vlak langs een meer en dat stond inmiddels gewoon een halve meter hoger. Moest een paar honderd meter lang over manshoge keien klauteren -met die rugzak van 20 kilo, ook nog- om toch de goede kant op te komen.

Sindsdien niet meer geweest. 8-)

En ik heb een hekel aan caravans, maar op de schaal van die van Koen worden ze toch wel weer een beetje sympathiek. :)
Hein Reedijk

Unread post by Hein Reedijk »

Mooi verhaal! Ik herinner me ook een zeer natte vakantie in Noorwegen/Zweden uit mijn jeugd, waarbij zelfs de kop van de krant aangaf: "Vatn, Vatn, Vatn"! We zijn toen laarzen voor iedereen gaan kopen in Haugesund.
Andere vakantie: drie weken op de brommer door Schotland: nul dagen regen! Geld was echter aan 't eind bijna op. Nog net Harwich kunnen bereiken. Hoe ik daarna aan benzine kwam weet ik niet meer.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”