Deurmechanisme kapot.

Discussie en vraagbaak over Lybra
hanzie68

Deurmechanisme kapot.

Unread post by hanzie68 »

Nou daar gaan we dan weer. Nu weer eens iets anders. Ik ga de bocht om, vliegt mijn deur open. Gelukkig niets geraakt. De deur gaat niet meer in het slot. Nu maar even met touw vastgezet, en de auto in de garage gezet. Morgen het slot maar uitbouwen, en kijken of het te repareren valt. Dan vervang ik ook gelijk maar de geleiderblokjes van de ruit. Iemand al ooit eens een compleet slot uitgebouwd? Wie heeft er een tip hoe dit het beste te doen, en waar op te letten.
Met het how to raammechanisme van koen ga ik zeker al een heel eind komen denk ik. Voor deze bijdrage alvast mijn dank Koen.
Eigenaar van een Grande Dame, Metallic zwarte Lybra 1.8 16V LX SW
hanzie68

Re: Deurmechanisme kapot.

Voor diegenen die ook met dit probleem te maken krijgen, op de Griekse site staat een hele goede handleiding hoe dit te doen, met lekker veel plaatjes erbij. Bij mijn grote vriend Nico een slot gehaald, en nog een raam mechanisme. Het hele zaakje was in 2 1/2 uur uit en weer ingebouwd. Als je de griekse site wilt lezen, ik heb google chrome gebruikt. deze vertaalt alles automatisch in het nederlands. Een beetje door de soms vreemde vertaling lezen, en je komt er vanzelf wel uit. Als ik tijd heb zal ik het hele spel vertaald en wel posten. Zodat iedereen er plezier van heeft. Nu nog het probleem met het knipperende airbag lampje oplossen.
demeerdg

Unread post by demeerdg »

Om het slot te vervangen schrijven ze op de Griekse site dat je de raamgeleider moet losmaken en aan de kant leggen, heb jij dit ook gedaan?
hanzie68

Ja, anders kom je er niet bij. Een mooie klus voor op een zaterdag zou ik zeggen. Als je dan toch bezig bent, dan zou ik meteen de geleiderblokjes vervangen.

Gr. Hans
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”