Vocht in rechterkoplamp

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Fransoos

Vocht in rechterkoplamp

Unread post by Fransoos »

Bij regenweer of wassen beslaat de rechterkoplamp binnenin van onze Yps uit 2003. Er zit geen barst in dus zal de sealing tussen glas en huis zijn. Mijn vraag is hoe krijg ik die uitgebouwd? Het lijkt of de bumper en spatbord eraf moeten om hem eruit te krijgen. Iemand bekend hiermee en eventueel tips?
Lancia-lover

Re: Vocht in rechterkoplamp

Unread post by Lancia-lover »

Koplamp demonteren is vrij eenvoudig. Je moet eerst het grilletje er af schroeven, daarachter zie je 2 bouten. Vervolgens moet je vanuit de motorruimte een veertje lostrekken die de richtingaanwijzer op zijn plaats houdt
Dan kun je voorzichtig de richtingaanwijzer verwijderen en daarachter zit nog een boutje.
Y 1.3 JTD * Ypsilon 1.2 LS * Y10 Fire * Y10 Fire * Y10 Turbo * Y10 Turbo * Y10 4WD * Y10 GT
Fransoos

Vlgs mij heb ik een nieuwer type Ypsilon aangezien de grille aan de motorklep vast zit.
Groeten,
Frans
Lancia-lover

Unread post by Lancia-lover »

Aha, omdat het 2003 was dacht ik aan het oude type, maar het is dus een van de eerste van het volgende type. Daarbij moet inderdaad de voorbumper verwijderd worden. Je moet dan eerst de wielkuipen verwijderen en daarna kun je de bumper demonteren. Is wel een klusje waar je gerust een zaterdag voor kan inplannen, best veel werk!
Y 1.3 JTD * Ypsilon 1.2 LS * Y10 Fire * Y10 Fire * Y10 Turbo * Y10 Turbo * Y10 4WD * Y10 GT
Fransoos

Okee, was ik al bang voor, dan maar eens een zaterdag vrij plennen en beginnen, bedankt voor de tip.
Groeten,
Frans
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”