Discussie behandelen onderkant Fulvia

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib
Site Admin

Re: Discussie behandelen onderkant Fulvia

Unread post by Huib »

Wij hebben hier intussen vastgesteld dat we 2 lagen KS100 genoeg vinden. Een laag onderbodem + wielkasten + onderkant tank is net geen liter blik. Als het mijn eigen auto was ging er een derde blik op. De roestpreventie is al geregeld met de primer en lak die nu op je auto zitten. Wat overblijft is het originele uiterlijk en de geluiddemping. Bij geluiddemping gaat het om de massa ofwel het gewicht wat je aanbrengt. Waar het om gaat is dus wat een kilo werkzaam (overblijvend) gewicht kost. Bij spuitbussen zit er heel veel verdunner in. Dan kun je gauw over de 100 euro komen en zit er nog te weinig op.
Stefan Elshout

Unread post by Stefan Elshout »

For what it's worth.. want zoveel mensen zoveel meningen wat betreft dit soort dingen.
Maar ik zet op een kale bodem nu altijd eerst 2 componenten epoxiprimer en daarna in de 2 componenten aflak, spul van shipcoat of hempel, het spul dat ook op zeewaardige schepen gaat. Kan je spuiten maar net zo goed kwasten, zeker als er nog een laag bitumen overheen gaat zie je er nooit meer wat van.
Daarna gebruik ik Teroson Terotex record 2000HS. Dit is wel een coating op PVC basis in plaats van Bitumen. Teroson is van dezelfde toko als waar o.a. loctite van is dus het lijkt me dat die geen huis tuin en keuken troep verkopen. Ben ooit langs 10 schadebedrijven gereden om te vragen wat hun gebruiken en 8 van de 10 gebruikte dit spul, dat was de reden dat ik het toen ook ben gaan gebruiken. Als je het er met een structuurpistool opzet kan je het er serieus dik opzetten en zit het er als origineel uit. Wel kan je zelf door voor zwarte piet en dat is tegenwoordig ook niet meer helemaal zonder gevaar.
Heb dit ooit gedaan bij mijn Fulvia en heb hem daarna 5 jaar als dagelijks vervoer gebruikt. Hij was wel slechter geworden in die periode maar niet eens heel veel slechter. En waar hij slechter was geworden was eigenlijk allemaal van binnenuit gaan rotten.
In iedergeval, wat je ook doet of gebruikt, zolang het van een beetje een serieuze fabrikant komt zal het vast werken.
bart

Unread post by bart »

Huib,
Dat spul wat ik had zit maar heel weinig oplosmiddel in. Je spuit het door het hele blik op druk te zetten en de verf door een klein gaatje, of kleine gaatjes, eruit te persen. Het is bij kamertemperatuur zo dik dat je het met goed fatsoen niet meer kan kwasten. Bij een graadje of 30 heeft het een mooie dikte voor het spuiten had ik het nog warmer. Zodra het op de auto zit koelt het af en druipt het ook niet meer. Je kan als je wilt makkelijk in 1 keer een laag van een milimeter erop zetten. Op sommige plekken, zoals achterkant wielkasten, heb ik dat ook gedaan. Er zit bij mij bijna 3 liter op.
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

3 L lijkt me een mooie compromis tussen geluiddemping en die auto onder de 1000 kg houden.
bobrockland71

Unread post by bobrockland71 »

Mooie tips weer, ik heb 3 liter KS100 besteld en een paar knappe kwasten. Nu nog thuis uitleggen dat ik er het hele weekend niet ben :-)
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Je kan beter uitleggen hoe ze het moeten doen.
Maar ook, dat je hen een hart onder de riem steekt vanaf het terrasje aan de waterkant.

Je bent natuurlijk geen onmens! :)-D
lucasgeheniau

Unread post by lucasgeheniau »

Ik heb hammerite gehaald voor de eerste laag na het zoveel mogelijk ontroesten
Koos

Unread post by Koos »

Discussie gemist,maar wat wil je ook na vier weken vakantie in zuid Italie,met de kappa.
Wat Huib al aan gaf ,de originele bituumlaag had ook onder de mijne de boel goed beschermd,heel weinig roestplekken er onder .
de plekken behandeld met RX5 en alles in de 2 componentenlak gezet,ook van binnen de bodem .
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
bobrockland71

Unread post by bobrockland71 »

Klinkt goed Koos! Laatst bij Como geweest met Kappa, heb zelfde als jij.

Dank voor ook je tip! Neem het mee, ga van het weekend er wat opsmeren!

Zie er ook veel op het grote internet zonder bitumen of iets, gerestaureerd. Maar dat lijken toch meer de SHOW auto's.

groet!
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”