Hallo Forum,
Ik ben met mijn Franse Thesis een poosje in Nederland.
Voor vertrek deed ik mijn kofferbak dicht. Deze bleef om onbekende reden een klein beetje open staan en het waarschuwingslampje bleef branden op het dashboard. Vreemd genoeg kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer open. Niet met de sleutel, of met de afstands bediening.
Uiteindelijk de achterbank moeten demonteren en met veel gedoe de kabel bloot kunnen leggen, zodat ik hem nu via mijn skiluik en een stok open kan maken. Pfff...
Gisteren kreeg ik er een probleem bij. De rechter achter portier sluit niet meer. Die heb ik met een touw aan de andere deur vast moeten binden om nog te kunnen rijden.
Ik zie wat condens aanslag in de achter lampen en soms brandt het led achterlicht zwak, ook als de motor uit is. Ik heb de nummerplaat houder al afgekit, omdat het rubber vergaan was en er water in de kofferbak was gekomen.
Mijn vragen:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zou iemand mij kunnen helpen (wellicht tegen vergoeding en als het kan, dit weekend) dit op te lossen?
Kan dit te maken hebben met een te lage spanning van de accu? Er zit een vrij nieuwe in, maar ik denk niet dat die origineel is.....
Thesis 2.4 Multijet - 2008 153.000km
Probleem slot kofferbak en nu ook achter portier
Probleem slot kofferbak en nu ook achter portier
Thesis 2.4 Multijet 220HP chiptuned - 2008
Re: Probleem slot kofferbak en nu ook achter portier
Ik denk een probleem met je bekabeling. Breuk / corrosie .. Brandende lampen terwijl het stroomloos hoort te zijn is niet goed.
Wacht nog even af wat de "echte" Thesis rijders hier te melden hebben maar ik denk dat je het in die hoek moet gaan zoeken :'(
Wacht nog even af wat de "echte" Thesis rijders hier te melden hebben maar ik denk dat je het in die hoek moet gaan zoeken :'(
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Beste Nadjaji,
Ik stuur je zo een bericht
Olof
Ik stuur je zo een bericht
Olof
Bedankt voor de input.
Heb morgen een afspraak met Gerrit. Die denkt dat beide sloten kapot zijn.....
Wordt vervolgd....
Heb morgen een afspraak met Gerrit. Die denkt dat beide sloten kapot zijn.....
Wordt vervolgd....
Re: Probleem kofferbak en portier OPGELOST en verassing op terugweg
Gisteren bij "Le Magicien" geweest. De motor van het kofferbakslot was simpelweg kapot en is vervangen. Het mechanisme van de klink van de achterdeur zat helemaal vast. Deze is gedemonteerd, geolied en schoongemaakt en werkt weer perfect. Gezien de corosie IN de deurklink, rijst het vermoeden dat de auto veel aan de kust heeft gestaan....
Verder heb ik een kleine stroom lekkage op de massa, die er voor zorgt dat de achterlichten soms nog zwak branden als het contact uit is. Dit moet nog opgespoord worden.
Mijn dank aan Gerrit is groot
Zoals je op de foto kan zien, nog een onplezierige verrassing op de terugweg.... dus op zoek naar nieuwe banden en velgen...
Verder heb ik een kleine stroom lekkage op de massa, die er voor zorgt dat de achterlichten soms nog zwak branden als het contact uit is. Dit moet nog opgespoord worden.
Mijn dank aan Gerrit is groot

Zoals je op de foto kan zien, nog een onplezierige verrassing op de terugweg.... dus op zoek naar nieuwe banden en velgen...
- Attachments
-
- tire-web2.jpg (235.93 KiB) Viewed 361 times
-
- tire-1web.jpg (234.74 KiB) Viewed 361 times