Vraagjes opbouwen fulvia

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Gemoll

Vraagjes opbouwen fulvia

Unread post by Gemoll »

Ik ben bezig mijn Fulvia coupe serie 3 na een spuitbeurt weer op te bouwen, hierbij vervang ik ook het e.e.a. Bij het opbouwen loop ik tegen een paar zaken aan:

1. Mijn deur wil wel op slot met de sleutel, maar niet meer open. (Ook voor het overspuiten deed het slot dat niet. Het mechanisme van het slot lijkt prima te weken, als ik hem los heb gaat hij keurig dicht en op slot, ook met het palletje aan de binnenzijde doet het het zoals het hoort. Met de sleutel wil de deur wel op slot, maar niet meer open. Het doet wel wat, het palletje komt wel iets omhoog, maar niet genoeg om los te schieten. In het slot zelf zit wel wat speling, is dit een logische verklaring? Dat hij de kant van " op slot" het prima doet, maar "van het slot" niet?

2. Hoe krijg ik de rvs lijst het makkelijkst in de ruitrubbers van de voor en achterruit? (de lijsten die het glas vastdrukken)

3. Aan de achterkant van de deur zitten lampjes, bij mij zitten er geen lampen in de fitting, wat voor lampen horen hierin? Een gewoon bolletje lijkt niet te passen...

4. Hoe bevestig de raamveger aan de sierstrip op de deuren. Origineel zit dit met een soort nietjes, is dit zelf na te maken of is plakken het makkelijkst? Zo ja, met welke lijm?

Alvast bedankt!
lucasgeheniau

Re: Vraagjes opbouwen fulvia

Unread post by lucasgeheniau »

Het is wel gemakkelijk als je bij Huib op Viva-Lancia de CD's bestelt met de data. B)-

Groets
Attachments
knipsel2.jpg
knipsel2.jpg (53.88 KiB) Viewed 859 times
Gemoll

Unread post by Gemoll »

Bedankt Lucas, maar mijn vraag is vooral welk soort lampje, een bolletje van 12v 5w past in de fitting, maar vervolgens past het rode kapje niet meer.

En alsof ik nog niet genoeg vragen had, nog één moet de motorkap alleen dmv de twee rubbers op de hoeken uit de vergrendeling "klikken"? Of mis ik ergens een veer oid. Anders moet ik de rubbers wat beter afstellen.
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Het lampje is Philips R5W 12822CP

Voor op de motorkap zitten nog twee rubber profielen in de breedte ter weerszijden van de haken va het slot. Die dienen redelijk vers te zijn. Soms helpt het om er een slangetje in te lijmen als ze oud zijn en je wilt niet het geld uitgeven aan nieuwe..

Gebeurt ook dat er een optelsom is van een aantal factoren.
Haak niet ver genoeg in de kap en / of onderkant kap ter plaatse vervormd
Speling op het hefboompje in het slotje. Je kunt dan het slotje wat lager monteren door de ringetjes aan de "verkeerde" kant te doen.
Stefan Elshout

Unread post by Stefan Elshout »

En die siertrips rond de voor en achterruit kan je makkelijk in het rubber stoppen. Wel compleet monteren, dus ruit met rubber en sierstrips als geheel monteren (ben door schade en schande wijs geworden door het eerst anders te doen). Is trouwens mbv de zoekfunctie genoeg over te vinden hier.

Die raamvegers heb ik zelf met goede carosseriekit/carosserielijm erop vast gelijmt, Daagje laten liggen met een paar klemmetjes erop en het komt niet meer los.

Let wel goed op met alle andere chromen strips e.d. dat je er goede carosseriekit tussen stopt. Je moet spul hebben wat absoluut niet lijmt maar alleen afdicht anders krijg je ze er nooit meer heel vanaf. Als je niet alle strips met deze kit vastzet heb je hele grote kans op lekkage en kan je alles weer overnieuw doen (weer ééntje van het kaliber schade en schande). Met deze strips bedoel ik o.a. die op de watergoot langs het dak loopt, de stripjes waar je daarna je deurrubbers in stopt, strips van de achterruitjes e.d.
Gemoll

Unread post by Gemoll »

Helemaal goed! Bedankt voor de tips, de ruiten zitten er weer in, de afveegrubbers zijn gekit en de motorkap opent weer zoals het hoort!
De lampjes voor in de deuren moeten zo ook te vinden zijn. Heel erg bedankt voor de hulp
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”