Custom uitlaat voor Lancia Fulvia 1.3S 1972

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
hassbass

Custom uitlaat voor Lancia Fulvia 1.3S 1972

Unread post by hassbass »

Beste Lancia, en met name Fulvia kenners,

Ik ben voor m'n Fulvia op zoek naar een custom rvs uitlaat, met iets betere sound dan standaard uitlaatje. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt.
Mvg,
Bas
Attachments
fulvia 1.3s 1972.jpg
fulvia 1.3s 1972.jpg (116.2 KiB) Viewed 452 times
Bart Verbeek

Re: Custom uitlaat voor Lancia Fulvia 1.3S 1972

Unread post by Bart Verbeek »

een rvs uitlaat geeft dikwijls bij een Fulvia een blikkerig geluid; terwijl de gewone stalen standaard uitlaat een donker geluid heeft;
Een mogelijkheid om een beter geluid te verkrijgen:
sportluchtfilter: dan heb je het mooie inductie geluid
een goede 4 naar 1 uitlaatcollector (zie de Rossa Corsa site!)
en de pot die parallel loopt met de achteras vervangen door een stuk buis.
De laatste een originele pot al dan niet met een chroom eindpijp.

Als je de hele mikmak dan ook nog hittebestendig zwart spuit, heb je een mooie collectie buizen onder je kar hangen, die leuk klinkt en er 'period' uitziet.

Alle puristen zitten nu waarschijnlijk weer te hyperventileren achter hun pc. :D
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Hallo Bas.

Ik had een jaar of acht geleden ook eens een rvs (of inox zoals ze dat in België noemen) onder mijn Fulvia gemonteerd. En hem er binnen het jaar weer afgegooid wegens te veel en fout lawaai. De standaard uitlaatjes van Imasaf die in de handel zijn hebben een geluid dat richting originele uitlaat gaat, best een tijdje mee gaan en weinig kosten. Ik doe het dus weer met de standaard uitlaat.

Nu heb ik pas veel werk gedaan aan een Fanalone (stradale versie, is nu de best rijdende Fanalone in wijde omgeving), Die had een rvs uitlaat van Italo Barbieri. Zie boven de banner van Rosso Corsa Italia. Ik vond dat best een heel redelijk geluid. Voor een Fanalone dus. Of je dat kunt vertalen naar een goed geluid voor een 1.3S?

Italo spreekt geen engels. Zijn zus Valeria best wel.
Gemoll

Unread post by Gemoll »

Ik heb toen mijn middendemper doorrotte (die parallel aan de achteras) deze vervangen voor een universele demper van simons.
Verder einddemper etc. Niets aan gedaan, geeft een iets dikker geluid, maar verre van storend en asociaal. Wel even knutselen met demper, lasbochten etc.
hassbass

Unread post by hassbass »

Allen dank voor de tips, ik ga ermee aan de slag en zal jullie wat laten weten wat het geworden is!
Mvg,
Bas
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”